Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزگرد بررسی علل شکستهای مکرر تیم شهرداری ارومیه در مسابقات لیگ برتر والیبال با حضور مهدی صابر پور و عزیز پرتوی دو اسطوره والیبال ایران در تسنیم برگزار شد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، تیم والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر فصل 96 عملکرد خوبی نداشت و نتوانست رضایت والیبال دوستان این شهر را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب رتبه دهم در لیگ برتر والیبال جایگاهی نبود که هواداران والیبال ارومیه را راضی کند و در بدبینانه‌ترین حالت نیز کسب این رتبه دور از ذهن بود.

تیم والیبال شهرداری ارومیه به دسته دو سقوط نکرد اما غرور خیلی از هواداران با تعصب والیبال این شهر را در هم شکست.

در این ارتباط عزیز پرتوی ملی پوش صاحب نام والیبال ایران در دهه های مختلف و مهدی صابرپور از مربیان کارکشته تیم ملی ایران در تسنیم آذربایجان غربی مشکلات این تیم را واکاوی کردند که مشروح آن از نظر می‌گذرد.

پرتوی: نظر شما در ارتباط با والیبال ارومیه چیست؟

صابر پور: از دیرباز با والیبال ارومیه آشنا هستم و با اکثر بازیکنان این شهر 10 سال هم بازی بوده‌ام و در حدود 20 سال نیز مربی آن‌ها بوده‌ام.

پرتوی: ظرفیت والیبال در آذربایجان غربی بالاست و مربیان زیادی در این استان وجود دارند؛ چرا آن‌ها نمی‌توانند داشته‌های خود را به بازیکنان جدید انتقال دهند؟

صابر پور: در گذشته علم مربی از بازیکنان بیشتر بود اما امروز این روند برعکس شده بنابراین باید از پیشکسوتان به نحو احسن استفاده کرد.

آوردن مربی بلغارستانی و ایتالیایی اشتباه بزرگی بود چرا که مربی ایتالیایی 10 سال بود که مربیگری نمی‌کرد.

در این فصل با بازیکنان تیم والیبال شهرداری ارومیه دیداری داشتم و به آن‌ها گفتم که تیم شما پیر است و به جایی نخواهد رسید و همه آن‌ها به سبب شنیدن این سخنان از دست من دلخور شدند و همان‌طور که نتیجه نشان داد به زور رتبه ده لیگ برتر را کسب کردند.

پرتوی: آیا کادر فنی که برای این تیم انتخاب شده در حد این تیم بود یا نه؟

صابر پور: پراکندگی کادر فنی و بازیکنان به این تیم ضربه می‌زند چرا که ارومیه مربی‌های سطح بالایی دارد و علی نقدی در جایگاهی نبود که مربی این تیم شود.

مربیان باید به هم کمک کنند تا پیشرفت داشته باشند نه این که طرف مقابل خود را از بالا به پایین بکشند.

پرتوی: چرا کسانی که سرمربی تیم شهرداری ارومیه می‌شوند با سایر مربیان تعامل نمی‌کنند؟

صابر پور: در واقع این خود مربیان هستند که ضرر می‌کنند و باید علم تجزیه تحلیل کننده از سرمربی قوی‌تر باشد تا تیم نتیجه بگیرد و سرمربی نیز باید حرف آن را قبول کند.

پرتوی: آیا کسانی که در کادر فنی این تیم هستند توانایی هدایت این تیم را دارند یا نه؟

صابر پور: جوابش خیلی راحت است چرا که این بازیکنان و کادر فنی جایی برای رفتن را ندارند و مجبور هستند تا بمانند.

پرتوی: تیم والیبال شهرداری ارومیه 7 سال است که در سوپر لیگ حضور دارد و دارای بهترین بازیکنان است، چرا امسال نتوانست نتیجه‌ای کسب کند؟

صابر پور: در بازی ارومیه و پیکان ناظر فنی بودم و به سید عباسی سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفتم که شما سبب باخت تیم ارومیه بودید و از یک روش برای بازی استفاده کردید در حالی که پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان بازی را به شما واگذار کرده بود.

متأسفانه مسئولان در نیمه‌راه تیم را رها می‌کنند و علیرضا بهبودی یک بازیکن حرفه‌ای است و زمانی که مشاهده کرد تیم شهرداری ارومیه پول ندارد از این تیم جدا شد.

در شهر ارومیه استعدادیابی والیبال انجام نمی‌دهند بلکه استعداد خوانی می‌کنند و در استعدادیابی باید روی بازیکنان کار شود.

آقای چمن گلی مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی باید یک اتاق فکر والیبالی راه اندازی کند به نوعی که با حضور اسطوره‌های والیبال این شهر یک نظر منسجم از این اتاق بیرون آید و همان نظر را همه قبول کنند.

پرتوی: آیا والیبال در این شهر به درستی آموزش داده می‌شود یا نه؟

صابر پور: باید آموزش و تمرین هم زمان باشند و به تنهایی جواب نخواهد داد.

پرتوی: آیا سبک جدید والیبال در ارومیه آموزش داده می‌شود یا نه؟

صابر پور: من تا به حال همچنین آموزشی را ندیده‌ام و این بیشتر یک تجارت است تا آموزش والیبال و باید اتاق فکری وجود داشته باشد و به جز اتاق فکر کسی نظر ندهد.

وقتی یک تیم رتبه دهم را به دست می‌آورد یعنی روی این تیم کار نشده است و دعوت یک بازیکن به تیم ملی نشان دهنده این نیست که تیم موفق بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41361/P1336/S6,48/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت نصب علائم ترافیکی، خطکشی و ایمن‌سازی ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات هزینه می‌کند.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری ارومیه اظهار کرد: موضوع تناسب خدمات بیمه تکمیلی با نیازهای پرسنل شهرداری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شورای شهر این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به رقم ۸۰ میلیارد تومانی قرارداد بیمه تکمیلی با شهرداری ارومیه افزود: رقم‌این قراردادها می‌تواند کمتر شود یا به شیوه‌ای دیگر که منافع شهرداری و پرسنل در آن بیشتر شود تنظیم و باقی رقم در بخش‌های رفاهی پرسنل یا صندوق‌های وام ضروری پرسنل مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان حجم فروش ۲۰ هزار میلیارد ریالی خدمات بیمه خودرویی در سال ۱۴۰۲ در ارومیه گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شهرداری ارومیه بابت نصب علائم ترافیکی، خط‌کشی و ایمن‌سازی ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات انجام می‌دهد که می‌شود با تفاهم با شرکت‌های بیمه‌ای بخشی از آن را توسط این شرکت‌ها تأمین کرد، چرا که بالطبع با کاهش تصادفات هزینه‌های آنها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وحیدافشار ادامه داد: باید به سمت تنظیم تفاهم‌نامه مشارکتی بین شهرداری و شرکت‌های بیمه‌ای در سال ۱۴۰۳ حرکت کنیم.

کد خبر 745131

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • آخرین وضعیت نماینده ارومیه در بیمارستان
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در طرح‌های ایمن‌سازی معابر سطح شهر و جاده‌ای
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه