Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین زنجان که در صنعت زنبورداری فعالیت می‌کند از عدم حمایت مناسب مسئولان در توسعه این صنعت در استان زنجان گلایه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; توجه به تولید داخلی، بر اساس توانمندی‌های محلی یکی از مهم‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید در این راستا ظرفیت‌های هر بخش به‌خوبی معرفی و راه‌های رسیدن به تولید و استفاده از این ظرفیت‌ها برای مردم به ویژه جوانان جویای کار به‌خوبی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی کارآفرین زنجانی از افرادی است که با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی به تولید عسل پرداخته و اکنون سالانه یک تن عسل تولید می‌کند.

این کارآفرین زنبوردار زنجانی در گلایه از مشکلات تولید عسل در زنجان گفت: متأسفانه حمایت مناسبی از صنعت زنبورداری در زنجان انجام نمی شود و از مسئولان انتظار حمایت و توسعه این صنعت در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال وضعیت به لحاظ آب هوایی برای زنبوردارن مناسب بود و امسال دمای هوا برای زنبورداران خسارتی نداشت افزود: توسعه صنعت زنبورداری در استان نیاز به حمایت دارد و زمینه توسعه این صنعت در استان زنجان بسیار مناسب است.

محمدی تصریح کرد: بیشتر در منطقه طارم چورزق ساکن هستم و کندوهای ما در این مناطق فعالیت خوبی دارند.

وی با اشاره به مشکلات زنبورداران در استان زنجان افزود: هیچ حمایتی از زنبورداران در استان زنجان انجام نمی‌شود.

*مشکل تامین دارو در صنعت زنبورداری

این کارآفرین زنجانی افزود: اتحادیه زنبورداران در استان زنجان در برابر پولی که از ما اخذ می‌کنند هیچ اقدامی برای ما انجام نمی‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما به لحاظ تامین دارو برای زنبورها با مشکل مواجه هستیم و در چند سال‌ گذشته داروها توسط اداره کشاورزی داده می‌شد که این کار برای ما راحت بود و با قیمت مناسبی نیز دریافت می‌کردیم ولی در حال حاضر داروهایی به بخش خصوصی داده شده و کیفیت مناسبی ندارند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 150 کندو دارم و از تولید خود راضی هستم ولی ما نیز از مسئولان انتظار حمایت داریم افزود: هیچ حمایت مناسبی از زنبورداران انجام نمی‌شود.

وی افزود: بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات بسیار سخت گیر هستند و تا به امروز نتوانستم از تسهیلات بانکی استفاده کنم.

این کارآفرین زنجانی با اشاره به اینکه میزان تولیدات ما در سال نزدیک به یک تن است افزود: اگر حمایت‌ها افزایش یابد قطعا در تولیدات ما نیز تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در بحث صادرات نیز نتوانستم وارد شوم و این امر به دلیل دوندگی ها زیاد برمی‌گردد که این امر باعث شده کمتر افرادی در بخش صادرات فعالیت داشته باشند گفت: در این کار نیز افرادی هستند سوء استفاده می‌کنند و با تولید و عرضه عسل تقلبی به این صنعت ضربه می‌زنند که باید مسئولان در این راستا وارد شوند.

*عدم نظارت بهداشت به عرضه عسل دست ساز در زنجان 

محمدی با اشاره به عدم نظارت بهداشت در عرضه عسل تقلبی و دست ساز توسط دستفروشان گفت: عسلی که توسط دستفروشان عرضه می‌شود ضایعات قند هستند که به صورت دست‌ساز تولید می‌شود.

وی افزود: عسلی که در بازار به قیمت ازران در حدود 18 هزار تومان عرضه می‌شود دست ساز بود و هیچ زنبوری در تولید آن دخالت ندارد.

کارآفرین زنجانی بیان کرد: در تولید عسل طبیعی باید زنبورداران مهارت داشته باشند که داروهایی که مصرف می‌شود وارد عسل نشود و در صورتی که به این امر توجهی نشود عسل تولید شده سمی و سالم نخواهد بود.

وی با تاکید بر توجه و حمایت مسئولان از زنبورداران در استان زنجان افزود: عسلی که تولید می‌کنم کاملا سالم است و حاضرم عسل تولیدی خود را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهم.

محمدی ابراز کرد: موم‌هایی که با قیمت پایین در بازار عرضه می‌شود از پارافین تولید شده و موم واقعی نیستند و سلامتی انسان را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند