Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از واگذاری تعدادی مجتمع فرهنگی هنری واجد شرایط شهرستان شیراز و چندین شهرستان در استان با حفظ مالکیت و قرار داد یکساله، آنهم با اولویت برای هنرمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، غلامرضا یوسفی نژاد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،  در خصوص اهمیت واگذاری مجتمع فرهنگی هنری بر اساس توجه به قوانین و دستورالعمل جاری گفت: با تحقق این امر و گام اول برای کوچک سازی سازمان گام موثری برداشته می شود و درگام بعدی نیز با توجه به نبود اعتبار کافی جهت هزینه های جاری، صرفه جویی های لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: در راستای کوچک سازی دولت و خصوصی سازی مراکز و الزام قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ٢٧ قانون الحاق برخی موارد و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ٢ مصوبه مجلس شورای اسلامی و موارد ١٨؛ ١٠ و پنج همان قانون و دستور العمل های جاری و همچنین آیین نامه اجرایی ماده ١٨ و ١٠ قانون الحاق ٢ مربوط به واگذاری، کلیه دستگاه ها مکلفند نسبت به تصدی مراکز مازاد به بخش غیردولتی اقدام کنند.

 

یوسفی اظهار داشت: در بحث انواع واگذاری ها نوع خرید خدمت بیشتر در دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش قابل اجرا است و بحث واگذاری مدیریت بهره برداری از مجتمع های فرهنگی هنری با حفظ مالکیت و کاربری به بخش خصوصی در اولویت کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاربرد خواهد داشت.

 

این مسئول فرهنگی با تاکید براینکه در همین راستا قانون چگونگی تصدی و واگذاری ها و تیپ اصلی قرار داد به زودی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: می بایست بررسی های لازم انجام پذیرد و امسال نسبت به واگذاری تعدای از مراکز فرهنگی شیراز و شهرستانها، آنهم طبق مقررات و تایید گروه تخصصی ساختار و فناوری های مدیریت و کارگروه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، با حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی به بخش خصوصی واگذار شود.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در پایان به واگذاری مجتمع های فرهنگی هنری با هدف حمایت از هنرمندان پرداخت و گفت: در همین راستا به زودی شرایط کامل اعلام می شود، اما بر کسی پوشیده نیست که هنرمندان دارای سابقه و کار در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری، برای واگذاری دارای اولویت هستند و البته پس از واگذاری با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، روزهایی را در این مجتمع های فرهنگی هنری، آنهم بگونه رایگان برای اجرای تولیدات هنرمندان و اصحاب فرهنگ، اختصاص داده خواهد شد. 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف مراسم اعتکاف شیراز نوروز ۹۷ ظرفیت های گردشگری شیراز مساجد حمایت از کالای ایرانی ایام نوروز ۹۷ حسن روحانی روز طبیعت هنرمندان فارس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود