Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@18:26:18 GMT

148 هکتار از اراضی ملی البرز از دست متصرفان خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۲۶۷۴

148 هکتار از اراضی ملی البرز از دست متصرفان خارج شد

حامد فرضی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رفع تصرف ها در قالب 61 فقره پرونده، در اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور در 5 شهرستان کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در اجرای این ماده قانونی شخص متصرف در رفع تصرف از یگان حفاظت تمکین می کند و احتیاجی به طرح در مراجع قضایی نیست، اظهار داشت: همچنین در اجرای ماده 55 این قانون 52 فقره پرونده به میزان 121 هکتار در مراجع قضایی برای اجرای رای تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همچنین در اجرای احکام قضایی نیز 28 فقره رفع تصرف و خلع ید برای 83 هکتار از اراضی ملی و دولتی در این مدت انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به کاهش 92 درصدی آتش سوزی ها در سال جاری گفت: در اجرای ماده 47 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع نیز آتش سوزی در حدود 3 هکتار از مراتع استان اطفاء شد.
وی این کاهش را نتیجه آموزش و اطلاع رسانی به موقع و مناسب به جوامع محلی و همچنین همیاری شوراهای اسلامی، دهیاری ها، سازمان های مردم نهاد و تشکل ها دانست.
وی یکی دیگر از فعالیت ها در این حوزه را برخورد با قاچاقچیان چوب دانست و افزود: شهرستان های نظرآباد و اشتهارد دارای بافت خوبی از لحاظ وجود تاغ زارها هستند که در اجرای ماده 42 این قانون در خصوص جلوگیری از قطع اشجار، 2فقره متخلف شناسایی شدند که اقدام به قطع 46 اصله از این درختچه ها کرده بودند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان داشت: یکی از این موارد در شهرستان نظرآباد رخ داده بود که 42 اصله تاغ از متخلفین ضبط شد و در یکی دیگر از موارد که در شهرستان اشتهارد انجام شده بود 4 اصله تاغ از متخلف ضبط شد.
وی با اشاره به اجرای نظارت بر چرای دام ها در مراتع، گفت: در این مدت 36 فقره پرونده مبنی بر چرای غیرمجاز در راستای ماده 44 تهیه و تنظیم شد.
وی با بیان اینکه پرونده های تنظیم شده تحویل مراجع قضایی شد، افزود: این پرونده ها در قالب چرای غیرمجاز 15 هزار و 619 راس دامی ایجاد شده است.
** دستگیری 11 نفر قاچاقچی چوب
فرضی ادامه داد: همچنین در این مدت 11 نفر که اقدام به سرقت چوب از تاغ زارها و قاچاق چوب کرده بودند دستگیر شدند.
وی بیان داشت: با دستگیری این افراد ضمن تشکیل پرونده و تحویل به محاکم قضایی 4 دستگاه خودرو و 1 دستگاه تجهیزات آنان نیز ضبط و توقیف شد.
استان البرز دارای حدود 400 هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی است.
6156/1535
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آتش سوزی سرقت شوراهای اسلامی قانون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اراضی ناحیه سه به دلیل ناهمواری و شیب به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کلونی انواع آسیب‌ها تبدیل شده بودند افزود: به همین منظور و برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن احصاء نقاط آلوده با به کارگیری بولدوزر، لودر و کامیون نسبت به تسطیح و هموار کردن اراضی طی چندین مرحله اقدام شد.

به گفته این مسئول عملیات تسطیح و پاکسازی این اراضی در خیابان شکری جنوبی ضلع جنوب بلوار شقایق در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام شد.

اخگرپور یاد آور شد: محل‌های پاکسازی و تسطح شده با گشت زنی مستمر عوامل نواحی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی