Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛امین بهنیا، مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: مدت‌ها قبل الگوی کشت برای کشاورزان تعریف شد که از این مقدار می‌توانند ۱۰ درصد از کشت را به محصولات آبدوست اختصاص دهند، اما امسال با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی نیاز است برای رفع مشکلات بی آبی این درصد از کشت نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشت محصولاتی مانند برنج، هندوانه و پیاز به دلیل آبدوست بودن سبب می‌شود تا بحران کم آبی بیشتر شود و به همین دلیل امسال کشت محصولات آبدوست مانند برنج در کل کشور به جز استان‌های شمالی ممنوع است.

بهنیا بیان کرد: متاسفانه علیرغم توصیه‌ها و هشدارها، اما عده‌ای این روز‌ها در بروجرد زمین کشاورزی را برای کشت برنج آماده می‌کنند که این اقدام سبب می‌شود تا کم آبی تشدید گردد.

وی افزود: به نظر می‌رسد الگوی کشت به خوبی رعایت و اجرا نمی‌شود و امسال انتظار می‌رود کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت توجه جدی داشته باشند.

مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: حدود ۸۸ چاه غیر مجاز کشاورزی در شهرستان بروجرد وجود دارد که تا کنون ۶۰ حلقه مسدود و تعیین تکلیف شده اند و پرونده ۲۸ حلقه دیگر نیز در دستگاه قضایی در حال پیگیری است که بعد از تعیین تکلیف مسدود شوند.

انتهای پیام/د

کشت محصولات آبدوست با توجه به کم آبی باید کاهش یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر لاهوتیان افزود: این سرمازدگی موجب شد یک هزار و ۳۹۴ هکتار از سطح باغ‌های استان دچار خسارت شوند.

او تأکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ تن عملکرد محصولات باغی استان ناشی از خسارت سرمازدگی کاهش یافته است.

لاهوتیان با بیان اینکه ملایر با سطح ۷۶۵ هکتار بیشترین میزان خسارت و شهرستان فامنین با سطح ۶۸ هکتار کمترین میزان خسارت در استان را داشتند، تصریح کرد: هفت شهرستان استان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

او گفت: این سرمازدگی به محصولات باغی شامل ۲۵۲ هکتار در همدان، ۱۳۰ هکتار در تویسرکان، ۱۵۴ هکتار در کبودرآهنگ، ۱۳۵ هکتار در رزن و ۱۴۲ هکتار در درگزین است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است، افزود: این میزان بارندگی هشت درصد نسبت به سال گذشته و حدود ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دارد.

لاهوتیان با اشاره به اینکه همدان جزو معدود استان‌های کشور است که از لحاظ بارندگی از وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شده است، تصریح کرد: با تداوم بارندگی‌ها وضعیت سبز محصولات در اراضی استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم