Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، ضرب الاجل تعیین شده برای هزاران شرکت انگلیسی برای افشا کردن اختلاف دستمزد‌ها بین کارمندان مرد و زن آن‌ها سپری شده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد بررسی‌ها در ارتباط با اختلاف دستمزد‌ها نشان دهنده وجود شکاف‌های گسترده بین دستمزد کارمندان زن و مرد است و هشتاد درصد شرکت‌ها دستمزد بیشتری به مردان در مقایسه با زنان پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الجزیره انگلیسی گزارش داد این یک حقیقت ناراحت کننده درباره جامعه‌ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم. زمانی که موضوع دستمزد‌ها مطرح می‌شود، مردان و زنان از حقوقی برابر برخوردار نیستند. بیشتر کارمندان این شرکت زن هستند. آن‌ها امیدوارند تلاش برای افشای شکاف در دستمزد‌ها سبب توانمندسازی زنان در محیط کار شود.
سوفی کامپوس از موسسه پلهام کامیونیکیشن گفت: «این موضوع سبب بروز بحث‌ها و گفتگو‌های زیادی درباره پرداخت و نابرابری‌ها در محیط کار شده است. این موضوع سبب ایجاد فرصت برای فکر کردن درباره مقابله با تبعیض و نابرابری در پرداخت دستمزد‌ها شده است.»
هزاران نفر برای هزاران شرکت انگلیسی کار می‌کنند. این شرکت‌ها مجبور شده اند جزییات مربوط به حقوق کارمندان زن و مرد خود را افشا کنند. حدود هشتاد درصد از این شرکت‌ها به مردان حقوق بیشتری در مقایسه با زنان پرداخت می‌کنند. سیزده درصد شرکت‌ها از جمله اپل به زنان حقوق بیشتری در مقایسه با مردان پرداخت می‌کنند؛ و تنها هشت درصد شرکت‌ها از جمله کی اف سی و مک دوناد و استار باکس اعلام کرده اند تفاوتی در پرداخت هایشان به زنان و مردان وجود ندارد.
شرکت هواپیمایی رایان ایر از جمله بزرگترین شرکت‌هایی است که بیشترین اختلاف در دستمزد بین زنان و مردان در آن به چشم می‌خورد. تنها سه درصد زنان کارمند رایان ایر حقوق بالایی دریافت می‌کنند. رایان ایر دلیل این امر را خلبانان مردی می‌داند که برای این شرکت کار می‌کنند.
در بخش ساخت و ساز و بخش مالی نیز شکاف‌های زیادی در میزان دستمزد‌ها به زنان و مردان به چشم می‌خورد. در بخش سینما نیز بازیگران زن در مقایسه با همتایان مرد خود دستمزد‌های پایین تری دریافت می‌کنند.
ترزا می‌ نخست وزیر انگلیس وعده داد با بی عدالتی جنسیتی مقابله خواهد کرد. تنها سی درصد از قانون گذاران انگلیسی زن هستند.
استلا گریسی قانون گذار حزب کارگر انگلیس در سخنانی گفت: «ما باید با این روند مبارزه کنیم. چرا در برخی موارد مردان باید چهار برابر زنان دستمزد دریافت کنند؟ می‌دانیم که شکاف در پرداخت به زنان و مردان وجود دارد.»
مجازاتی برای شرکت‌هایی در نظر گرفته نشده است که در آن‌ها به زنان و مردان حقوق برابر پرداخت نمی‌شود و شکاف در پرداخت‌ها را افشا نمی‌کنند. برخی از سیاست مداران می‌گویند اگر تغییراتی اساسی ایجاد نشود، در نظر گرفتن جریمه می‌تواند تنها راه کاهش این شکاف‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه