Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای‌امنیت سازمان ملل اعلام کرد که عصر امروز و به درخواست روسیه نشستی را درباره ترور جاسوس روس‌تبار و دختر وی در منطقه سالبزی انگلیس برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل با تعویق نشست عصر امروز خود درباره اوضاع در بروندی، اعلام کرد که به درخواست روسیه نشست علنی را به منظور بررسی ترور جاسوس روس‌تبار و دختر وی در منطقه سالبزی انگلیس برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته چنین درخواستی را مطرح کرده بود.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه انگلیس روز گذشته این ادعا که عامل اعصاب «ناویچاک» که در مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس روس‌تبار و دختر وی در منطقه سالبزی این کشور استفاده شد، منشأ روسی داشته را پس گرفت و اذعان کرد که توئیتی که صراحتاً در این باره منتشر کرده بود را نیز پاک کرده بود.

همچنین لندن در اقدامی تعدادی از دیپلمات روسیه را نیز بر اساس این اتهام واهی از انگلیس اخراج کرده بود؛ اقدامی که دومینوی متحدین این کشور در این خصوص و پاسخ تلافی جویانه مسکو را به همراه داشت.

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی بعد با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

در ادامه، برخی از کشورها نیز به تبعیت از انگلیس به اقدام مشابه دیپلماتیک پرداختند که مقابله‌به‌مثل مسکو در این خصوص را نیز در پی داشت.

این در حالیست که آزمایشگاه «پُرتن دَون» (Porton Down) انگلیس دو روز پیش اعلام کرد که نمی تواند اثبات کند که گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت جاسوس روس‌تبار و دختر وی منشأ روسی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در «پُرتن دَون» در این باره اعلام کرده بود که کارشناسان نمی توانند منشأ دقیق عامل گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس روس‌تبار و دختر وی را مشخص کنند.

«گری آیتکِن‌هد» (Gary Aitkenhead) رئیس اجرائی آزمایشگاه علوم و فنون انگلیس (DSTL) در «پُرتن دَون» با علام این گفت که بر این اساس نمی توان اعلام کرد که عامل اعصاب مورد استفاده در قتل «سرگئی سکریپال» در روسیه ساخته شده است.

وی ادامه داد: تنها می توان گفت که این عامل مسموم کننده «ناویچاک» بوده و رسته نظامی داشته است. این ماده به دلیل پیچیدگی بسیار باید توسط یک دولت ساخته شده باشد. ما منشأ دقیق آن را شناسائی نکرده ایم؛ اما اطلاعات علمی آن را در اختیار دولت گذاشتیم و آن ها نیز داده های مذکور را در کنار تعدادی از دیگر منابع قرارداده و به جمع بندی کنونی رسیدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشستی از جنس مدرسه در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه   در  دبیرستان صدیقه کبری ناحیه ۲ خرم آباد گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم حدود  ۳۰۰ برنامه  شامل دیدار جمعی از معلمان نمونه با  مقام معظم رهبری ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در سطح استان ،عطر افشانی گلزار شهدا ،تجلیل از معلمان نمونه و فداکار، شمیم خدمت در مصلی، برگزاری نشست‌های خبری، حضور مسئولان در مدارس و تبریک این هفته به معلمان  برگزار می شود.
همچنین خبرنگاران شرکت کننده در این مراسم با حضور در کلاس های درس و اهدای گل به مقام شامخ معلم ادای احترام کردند. 

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد