Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار کیومرث شیخی فرمانده مرزبانی کردستان گفت:طی سال گذشته در راستای طرح پاکسازی نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های این استان، کشف وضبط کردند.

وی افزود:کالا‌های کشف شده شامل یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۴۷ پاکت سیگارت خارجی، ۲۵۴ هزار و ۸۳۱ لیتر مواد سوختی و چهار میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۵۷ عدد مواد محترقه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی استان کردستان کشف ۲۴ هزار و ۵۳۰ دستگاه تلفن همراه و متعلقات مربوطه و ۴۱۳ هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی را از سایر کشفیات مهم این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و افزود: از دیگر اقدامات شاخص این فرماندهی طی سال ۹۶، کشف ۲۴۳ هزار و ۸۱۰ قلم داروی قاچاق و ۶۴۹ دستگاه لوازم صوتی تصویری بوده است.

سردار شیخی افزود:طی مدت یاد شده ۲۳۱ قاچاقچی و ۵۵۳ عابر غیرمجاز دستگیر و ۱۷۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شدند.

وی در ادامه به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال ۹۷ که از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده، اشاره و تصریح کرد: در سال جاری، مرزبانی تلاش می‌کند به شعار امسال جامه عمل بپوشاند و اجرای موفق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در گرو مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز است.
 
سردار شیخی بیان کرد: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء‌های مرزی و بحث انسداد مرز را در طول ۲۲۷ کیلومتر نوار مرزی استان با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با استقرار پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی و خدمت شبانه روزی مرزبانان مستقر در نقاط صفر مرزی، تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیررسمی بکار می‌گیریم.

فرمانده مرزبانی  استان کردستان ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مرزنشینان با مرزبانان در برقراری امنیت نوار مرزی استان، بیان داشت: توسعه بخش کشاورزی و دامداری در مناطق مرزی، اجرای طرح‌های پیشگیری و مبارزه با جرائم مرزی، اعزام صد‌ها اکیپ گشت به طور شبانه‌روزی در طول نوار مرزی استان و از همه مهم‌تر تعامل بسیار خوب مرزنشینان و فعالیت قانون مدارانه آنان از مهم‌ترین عوامل مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه است.

انتهای پیام/م

کشف کالای قاجاق در مرز‌های استان کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را سه و نیم میلیارد تومان برآورد کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که تعدادی از قاچاقچیان، مقادیری مواد پتروشیمی خارجی را در انباری واقع در کهریزک، تخلیه و دپو کرده و تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌کنند.

سرهنگ افشاری افزود: مأموران این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که در نتیجه مشخص شد محل مذکور انبار کالای بازرگانی است که هیچیک از کالاهای آن در سامانه انبارها ثبت نشده و با بسته بندی‌های غیرمجاز محصول به دست آمده را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند.

وی تصریح کرد: کالاهای مکشوفه از این انبار ۶۴ تن مواد پتروشیمی (گرانول) بوده که پرونده قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی منتقل شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از سه و نیم میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته شود.

کد خبر 6079069

دیگر خبرها

  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • كشف بيش از يک ميليارد كالای قاچاق در كاشمر
  • کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران
  • کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در کاشمر 
  • جلوگیری از قاچاق سوخت یکی از اولویت‌های مرزبانی است
  • دپوی ۸ میلیاردی کالای قاچاق در بندر عباس  
  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل کالای قاچاق درلنجان
  • کشف کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد تومان در مرند
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • وقت مرزبانی از ریال و پایان هژمونی اقتصادی آمریکا رسیده است