Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:07:36 GMT

آنچه پرستار کودک بايد بداند!

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۴۵۵۶

آنچه پرستار کودک بايد بداند!

خبرگزاري آريا -

بهتر است براي پرستار بچه فهرستي از بايدها و نبايدها و اقدامات لازم تهيه شود و قبل از خروج مادر و پدر از خانه اين موارد با پرستار بچه مرور شود. اگر خودتان چنين فهرستي تهيه نکرده ايد مي توانيد از نمونه زير استفاده کنيد.
مطمئن باشيد که آنها را مفيد خواهيد يافت به خصوص اگر مدت زمان زيادي دور از خانه و کودک تان به سر ببريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1) نخست بايد اطمينان يابيد که فرم اطلاعات ضروري را در کنار تلفن نصب کرده ايد. اگر اين کار را نکرده ايد هم اکنون انجام دهيد و شماره تلفني را که مي توان در هنگام دور بودن از خانه با شما تماس گرفت نيز در آن يادداشت کنيد. همچنين، شماره تلفن دوست، همسايه، فاميل يا هر آشنايي که مي تواند در صورت بروز پيشامد غيرمنتظره به شما کمک کند در آن فرم بنويسيد. به پرستار بچه اين نکته را حتما گوشزد کنيد که هنگام بروز سانحه، پيش از هر چيز، کمک بخواهد و تنها بعد از آن، موضوع را به شما اطلاع دهد، به او اين اطمينان را بدهيد که حتي اگر بي مورد هم در خواست کمک کرد، هيچ مشکلي پيش نمي آيد و بهتر از اين است که بي جهت خطر کند و اقدامي انجام ندهد.
2) اطلاعات لازم در مورد بيمه درماني خود را در محل مشخصي بگذاريد تا در صورتي که که کودک نياز به رسيدگي فوري پزشکي داشت، از آنها استفاده شود اگر کودک تان دچار هرگونه بيماري سابقه دار و مزمني است يا حساسيت دارد اين اطلاعات را هم به فرم پيوست کنيد، زيرا ممکن است در درمان کودک موثر باشد.
3) پرستار بچه را از همه بيماري هاي کودک آگاه کنيد و نيز درباره هر دارويي که در حال حاضر مصرف مي کند به او توضيح کامل دهيد. بايد پرستار بچه را به خوبي با طرز دارو دادن به کودک آشنا کنيد، بهتر است اين اطلاعات را در جايي يادداشت و به پرستار بچه ارايه کنيد: جاي دارو، زمان دارو هر دارو، مقداري که بايد از هر دارو داده شود. در صورت امکان، خودتان نحوه دادن دارو را به او نشان دهيد و از او بخواهيد حتما بنويسد که در هر بار، در چه زماني، از چه دارويي، به چه مقداري به بچه داده است.
4) ببينيد آيا پرستار بچه با کمک هاي اوليه آشنايي دارد يا خير. در صورت لزوم مقدمات اين کمک را با او مرور کنيد و به او محل نگهداري کتاب و جعبه کمک هاي اوليه را نشان دهيد. صفحات مربوط به راهنماي اقدامات فوريتي را از کتاب جدا کنيد و در محل مناسبي روي ديوار نصب کنيد. حتما سريع ترين راه رسيدن به بيمارستان را به او نشان دهيد.
5) تک تک اتاق هاي خانه را به پرستار نشان دهيد وي بايد از محل اين اقلام آگاه باشد: تلفن، فيوز برق، چراغ قوه، کليدچراغ ها و محل هاي خطرناک احتمالي در خانه
6) توصيه هاي ايمني در مورد آتش سوزي را با پرستار بچه مرور کنيد. محل کپسول آتش نشاني و طرز کار با آن را به او ياد بدهيد. همچنين به او توضيح دهيد که درمواقع اضطراري، بهترين راه خروج از خانه کدام است. همچنين در خارج از خانه محلي را مشخص کنيد تا پس از بروز حادثه؛ همگي همديگر را در آنجا ملاقات کنند. بايد از اين موضوع اطمينان يابيد که پرستار بچه به درستي مي داند چگونه با مرکز آتش نشاني تماس بگيرد و چگونه کودک را از خانه دچار حريق به سرعت خارج سازد.
7) به پرستار بچه اقدامات لازم براي محافظت ازخانه در برابر دزدان و مهاجران احتمالي را توضيح دهيد. اگر سيستم دزدگير داريد، بايد او را با طرز کار آن آشنا باشد. همچنين بايد چگونگي پاسخ دادن به تلفن و زنگ در را نيز بداند. اگر منتظر تلفن يا دريافت بسته يا ملاقاتي هستيد، حتما آن را به اطلاع پرستار بچه برسانيد.
8) اگر قرار است پرستار بچه، کودک را به حمام ببرد، نکات ايمني حمام را با او مرور کنيد.
9) به پرستار بچه، چگونگي استفاده از وسايل خانه را آموزش دهيد و اگر استفاده از وسيله اي مجاز نيست، حتما اين موضوع را به اطلاع او برسانيد.
10) اگر قرار است بيش از يک روز يا يک شب بيرون از خانه باشيد، ترتيبي دهيد تا فرد ديگري مانند فاميل يا همسايه، به خانه تان سر بزند و بر کار پرستار بچه نظارت کند.
منبع: سلامتيران


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • کشف جسد دست و پابسته زن ثروتمند در کمد | خدمتکار خانه دستگیر شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال