Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@15:35:49 GMT

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:چيزی به نام طب اسلامی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۴۵۵۹

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:چيزی به نام طب اسلامی وجود ندارد

در روایات واحادیث اهل بیت (ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند.

خبرگزاری حوزه: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نگاه ویژه‌ی دولت به طرح تحول سلامت همانند گذشته بر لزوم استمرار حمایت دولت از سلامت و بهداشت جامعه تصریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معظم له با اشاره به نامگذاری سال به حمایت از کالای ایرانی، حمایت از اقلام پزشکی ساخت داخل را سبب ایجاد اشتغال و افزایش امید در کشور دانستند.

ایشان همچنین از تولید کنندگان دارو خواستند برای برخوردارشدن از حمایت مردمی بر کیفیت تولیدات خود بیفزایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی طب سنتی که در چارچوب قانون و ضوابط باشد را تاثیر گذار و مورد تایید قرار دادند و تصریح کردند: در روایات و احادیث اهل بیت (ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات هم به اسلام وهم به طب سنتی آسیب می‌زنند.

خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این دیدار وزیر بهداشت نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد تاپایان دولت دوازدهم ۹۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شود.

وی از بی ضابطه بودن طب اسلامی (سنتی) در کشور انتقاد کرد وافزود: برخی افراد، بدون تخصص و با هدف کسب درآمد وارد این عرصه می‌شوندکه هم برای طب سنتی وهم برای روحانیت مشکل آفرینی می‌کنند.

وزیر بهداشت و در مان بر حمایت از اقشار کم درآمد در طرح تحول سلامت تاکید کرد وگفت: در حال حاضر هیچ جنازه‌ای به دلیل ناتوانی مالی خانواده متوفی در بیمارستان نگه داشته نمی‌شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LiO

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران