Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:18:05 GMT

400 برنامه موسیقی در استان بوشهر اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۴۵۹۴

400 برنامه موسیقی در استان بوشهر اجرا شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پارسال شمار اجرای برنامه های موسیقی در این استان به 400 کنسرت رسید که این آمار بیانگر سیاست حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی موسیقی است.

حمیده ماحوزی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین اجرای این شمار برنامه بیانگر تلاش های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر در همسویی با سیاست نشاط اجتماعی دولت تدبیر و امید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در باره تاثیر برنامه های متنوع فرهنگی در جامعه بیان کرد: اجرای برنامه های متنوع هنری همسو با فرهنگ جامعه اسلامی، علائق و خواست نسل جوان می تواند عاملی مهم در دوری جوانان از برنامه های مبتذل شبکه های خارجی و مانع شکل گیری موسیقی زیر زمینی باشد.
وی ادامه داد: مهمترین عامل رسیدن به این موفقیت حفظ و استمرار فضای مناسبی است که در عرصه هنر در چهار سال گذشته پدیدار گشته است.
ماحوزی یادآورشد: سال گذشته هیچ مورد لغو کنسرت موسیقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نداشتیم و اگر برنامه ای موردی هم اجرا نشده عوامل آن شرایط تهیه کننده بوده است و این اداره کل اگر مجوزی با توجه به قوانین کشوری صادر کرده، با همه توان حامی بوده است.
وی در باره اجرای موسیقی محلی بوشهر اظهار کرد: این اداره کل همواره از موسیقی محلی حمایت کرده است و هر کدام از گروه های موسیقی بومی که درخواست داشته اند با توجه به تایید محتوایی توسط اصحاب فن، مجوز اجرا گرفته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مورد گروه موسیقی لیان گفت: این گروه موسیقی محلی در گرفتن مجوز و معرفی برای اجرا در خارج از کشور همواره از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر حمایت شده است.
ماحوزی افزود: موسیقی گروه لیان توسط هیچ دستگاه و مرجع قانونی لغو نشده و از همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی دشتستان که درحفظ امنیت اجرای گروه لیان در شهر کلمه این شهرستان تلاش های خوبی انجام دادند تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: درسال جاری گروه لیان برای اجرای کنسرت در استان بوشهر درخواست کرده است که امیدواریم با حمایت استانداری، دستگاه های فرهنگی و متولی امنیت، فرمانداری، نیروی انتظامی، شورای تامین و مردم این استان که همواره حامی هنر ناب ایرانی هستند، اجرای خوبی را در استان داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در باره قطع برق شهر کلمه در هنگام اجرای گروه موسیقی لیان گفت: اجرای کنسرت گروه لیان در شهر کلمه با مجوز قانونی بود و از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و نیروی انتظامی هم برخوردار شدند.
ماحوزی افزود: در ارتباط با قطع شدن برق منطقه در زمان برگزاری کنسرت این گروه، مسئولان شهرستان دشتستان پیگیر موضوع هستند.
ماحوزی تاکید کرد: امیدواریم همه سلیقه ها به مجوز های قانونی صادر شده برای برگزاری برنامه های فرهنگی هنری احترام بگذارند و در صورت انتقاد از برنامه ای از مجراهای قانونی برای مطالبه خود اقدام کنند تا کسی متضرر نشود.
وی یادآور شد: با توجه به حضور جمعیت زیادی درمحل اجرای برنامه گروه لیان در شهر کلمه و داشتن مجوز قانونی اگر قطع برق عمدی باشد کار خوبی صورت نگرفته چون ممکن بود افرادی آسیب ببینند و زیان آن به نفع هیچ کسی نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره کل با توجه به تایید محتوا مسئولیت محتوا را بر عهده دارد و مجوز نهایی با تامین امنیت و تائید اجرا توسط فرمانداری و نیروی انتظامی صادر می شود.
ماحوزی افزود: در باره گروه لیان فرمانداری و نیروی انتظامی دشتستان بخوبی به وظایف خود عمل کردند و پیگیری مورد قطعی برق در دستور کار قرار دارد، هیچکس قادر به قانون گریزی نیست و طبق قانون عمل می شود.
وی در باره سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این وزارتخانه در این زمینه نگاه نظارتی و حمایتی دارد و همواره تلاش می شود به وظایف خود بخوبی عمل کند.
ماحوزی، از همه دستگاه ها و شهرداری ها خواست برای اجرای جنگ شادی و برنامه های با نشاط که جنبه عام دارد، مجوز بگیرند.
وی اضافه کرد: برخی از شهرداری ها در نوروز امسال بدون مجوز جنگ شادی با حضور خواننده برگزار کردند که این اقدام خلاف مقررات و قوانین کشوری است.
ماحوزی اظهار کرد: انتظار می رود از این پس شاهد اجرای برنامه های بدون مجوز نباشیم زیرا حفظ امنیت این برنامه ها خیلی مهم است و همگی نیاز به تایید امنیت و گرفتن مجوز دارند.
وی یادآور شد: در چهار سال گذشته با همه دستگاه ها و شهرداری ها برای رعایت موازین قانونی و گرفتن مجوز حتی در برنامه های ارگانی و دستگاهی نامه نگاری شده است که امیدواریم در این زمینه همکاری لازم با این اداره کل انجام شود.
وی اظهار کرد: به دلیل پیگیری ها و برنامه ریزی های مناسب با جایگاه و موقعیت خاص موسیقی استان بوشهر بویژه موسیقی بومی در چهار سال گذشته فضای مناسب فراهم شده است.
ماحوزی افزود: در این شرایط نیز گروه های موسیقی بومی به تناسب استقبال و درخواست هایی که توسط موسسه ها به این اداره کل ارسال شده بهره مند شده اند.
وی اضافه کرد: برای اجرای بیشتر موسیقی بومی باید موسسه ها تلاش کنند در درخواست های خود تناسب را رعایت کنند.
ماحوزی گفت: اجرای کنسرت در قالب اجرای صحنه ای، ارگانی و مناسبتی و اعزام سالانه گروه های موسیقی محلی به جشنواره های مختلف داخلی و خارجی گویای توجه خاصی است که این اداره کل برای موسیقی محلی استان بوشهر داشته است.
وی برگزاری نخستین جشنواره بین المللی خلیج فارس در آذر ماه امسال با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر را از جمله برنامه های حمایتی این اداره کل از موسیقی بومی استان عنوان کرد.
ماحوزی گفت: دراین مدت حساسیتی نسبت به موسیقی محلی وجود نداشته است و اجراهای متعدد این گروه ها در استان تاییدی براین مدعاست.
وی افزود: همچنین ساماندهی گروه های موسیقی محلی استان و ثبت پرونده برای گروه های موسیقی مزید حفظ و اشاعه ارزش های نهفته در موسیقی فولکلوریک و موسیقی آیینی منطقه است.
ماحوزی با بیان اینکه حساسیت در مورد موسیقی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است افزود: در گذشته اجرای کنسرت های موسیقی در استان بوشهر انگشت شمار بود ولی در چهار سال اخیر هیچ درخواستی را بدون پاسخ نگذاشته ایم.
وی یادآور شد: شرایط استان بوشهر برای اجرای برنامه های موسیقی مجوز دار بسیار خوب است ولی باز هم جای کار و تلاش دارد که امیدواریم با حمایت استانداری، همکاری دستگاه های همکار و تلاش گروه های موسیقی در ارائه بهتر برنامه ها شاهد شکوفایی بیشتر هنر ایرانی باشیم.
ماحوزی اضافه کرد: عده ای در قالب موسسه های خیریه تقاضای برگزاری کنسرت دارند که در آئین نامه جدید داخلی بجز موسسه هایی که مجوز نشر موسیقی دارند به این تقاضاها پاسخی داده نمی شود.
6047/6043**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كنسرت موسيقي فرهنگ ارشاد بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امروز در شهرطوس جمعی از دختران آسیب دیده شنوایی سوم شعبان دو در مراسم بزرگداشت فردوسی که در کنار مزارش برگزار شد ترانه خوشه چین را با زبان اشاره اجرا کردند.

در حاشیه این مراسم نقالی یکی از داستان‌های شاهنامه توسط یکی از آسیب دیدگان شنوایی اجرا شد.

این مراسم با هدف تقویت هویت ملی و آشنایی ناشنوایان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • برنامه سلامت خانواده در ۵ شهر استان اجرا می‌شود.
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم