Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:26:37 GMT

بازدید از جاذبه های خوشاب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۴۷۳۳

بازدید از جاذبه های خوشاب افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- فرماندار خوشاب گفت: از 25 اسفند گذشته تاکنون 33 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کرده اند. این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد بیشتر شده است.

حسن ابارشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این بازدیدها از مقبره امامزاده ابراهیم نوده انقلاب، مجموعه تاریخی بابالنگر و مناطق ییلاقی خوشاب صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استقرار چهار پایگاه اطلاع رسانی، مجتمع بین راهی خدمات رفاهی بونصرمشکان در جاده خوشاب - قوچان، پارک گردشگری خوشاب و برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهر سلطان آباد برخی از علل افزایش جذب گردشگران بوده اند.
فرماندار خوشاب به وجود 60 اثر تاریخی و 12 اثر ثبت شده ملی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: عبور جاده ترانزیتی سبزوار - قوچان و راه آهن سراسری از این منطقه، خوشاب را از نظر ارتباطات، ترانزیت و بازرگانی در وضعیت مطلوبی قرار داده است.
سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در فاصله 200 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگران آمار مسافر خوشاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، اظهارکرد: براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر 30 هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر 20 هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با  مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: همچنین بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدرها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی