Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@20:08:05 GMT

بازدید از جاذبه های خوشاب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۴۷۸۳

بازدید از جاذبه های خوشاب افزایش یافت

حسن ابارشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این بازدیدها از مقبره امامزاده ابراهیم نوده انقلاب، مجموعه تاریخی بابالنگر و مناطق ییلاقی خوشاب صورت گرفته است.
وی ادامه داد: استقرار چهار پایگاه اطلاع رسانی، مجتمع بین راهی خدمات رفاهی بونصرمشکان در جاده خوشاب - قوچان، پارک گردشگری خوشاب و برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهر سلطان آباد برخی از علل افزایش جذب گردشگران بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خوشاب به وجود 60 اثر تاریخی و 12 اثر ثبت شده ملی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: عبور جاده ترانزیتی سبزوار - قوچان و راه آهن سراسری از این منطقه، خوشاب را از نظر ارتباطات، ترانزیت و بازرگانی در وضعیت مطلوبی قرار داده است.
سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در فاصله 200 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال انقلاب راه آهن کشتی گردشگری مشهد موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳

محمدحسین ارسطو زاده دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: متوسط بازدید از هر جاذبه در استان خوزستان بیش از ۸۸ هزار نفر در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز (۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳) نفر بوده است.

بازدید ۲۶ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۳۲ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

وی افزود: در بازه زمانی یادشده ۲۶ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۳۲ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت که از این تعداد، هفت میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۸۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۲۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۷۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، دومیلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۹۸ هزار و ۶۰۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، چهار میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۱۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۲۲۳ هزار و ۷۰۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و ۴۸۷ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۶۸ هزار و ۳۲۳ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بودند؛ ضمن این‌که طی این مدت آمار ۴۵۰ هزار و ۹۲۲ نفربازدید نیز برای نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی مربوط به صنایع‌دستی به ثبت رسید.

دزفول با ثبت ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۴۹ نفربازدید اولین شهر پر بازدید استان خوزستان

ارسطو زاده با بیان این که میزان بازدید از جاذبه‌ها امسال حدود ۴۲ درصد افزایش داشت ادامه داد: براساس جمع‌بندی انجام شده، دزفول با ثبت ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۴۹ نفربازدید اولین شهر پربازدید استان در بازه زمانی یک‌ماهه لقب گرفت و شوشتر نیز با ثبت پنج‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۷ نفربازدید در رتبه دوم قرار گرفت؛ همچنین اندیکا با بازدید دومیلیون ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ نفری، شوش با یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۹۹ بازدید و کارون با یک‌میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۸۰ نفربازدید هم در رده‌های سوم تا پنجم پربازدید‌ترین شهرستان‌ها جای گرفتند.

وی اضافه کرد: براساس آمار ثبت‌شده، ایذه، مسجدسلیمان، شادگان، لالی، بندرماهشهر، بهبهان، اندیمشک، امیدیه، اهواز، گتوند، باوی، دزپارت، باغ‌ملک، هندیجان، رامهرمز، حمیدیه، رامشیر، هفتکل، دشت‌آزادگان، هویزه و آقاجری نیز در جایگاه‌های بعدی بیشترین تعداد بازدید قرار گرفتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان میزان اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری سطح استان تا ۲۴ فروردین‌ماه را در مجموع سه‌میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۹۹ نفرشب اقامت عنوان و با اشاره به اشغال حدود ۸۰ درصدی ظرفیت هتل‌ها و دیگر تأسیسات اقامتی طی این ایام بیان کرد: ۶۳ درصد از گردشگران در اقامتگاه‌های غیررسمی، ۱۶ درصد در اقامت‌گاه‌های رسمی و ۲۱ درصد نیز در اقامت‌گاه‌های اضطراری اقامت کردند.

وی اضافه کرد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی در مجموع ۵۷۱ هزار و ۵۷۷ نفرشب اقامت بود که از این تعداد، ۷۱هزار و ۶۹۲ نفر در هتل‎ها، هشت‌هزار و ۳۵۱ نفر در هتل آپارتمان‌ها، دو‎هزار و ۹۰۹ نفر در هتل‌سرا‌های سنتی، ۱۸هزار و ۴۰۳ نفر در مهمان‎پذیرها، ۳۲هزار و ۳۷۳ نفر در اقامت‎گاه‎‌های بوم‎گردی، ۱۴۸هزار و ۳۳۸ نفر در خانه‌مسافرها، ۳۰ هزار و ۵۱۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۶۷ هزار و ۶۸۰ نفر در زائرسراها، ۴۵ هزار ۸۳۶ نفر در اردوگاه‌ها، ۱۱۳ هزار و ۴۹۷ نفر در مناطق نمونه گردشگری، ۳۱ هزار و ۶۶۶ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی و ۳۲۲ نفر نیز در پارک‌های ملی طبیعت‌گردی اقامت داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • ۹.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های اصفهان بازدید کردند