Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@08:48:04 GMT

دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با امام جمعه ملایر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۵۵۸۶

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاير، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری 15 فروردین در دیدار نوروزی جمعی از کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر با استناد به تأکیدات و سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان مبنی بر اینکه آحاد ملت باید نسبت به تولیدات داخلی تعصب خاصی داشته باشند، گفت: متأسفانه برخی هموطنان مرغ همسایه را غاز می دانند و این یک ضعف فرهنگی بزرگ است که باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برقراری بر لزوم تلاش متولیان فرهنگی و هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگ و هنر جهت نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: باید حمایت از کالای ایرانی و استفاده از تولیدات داخلی به فرهنگ ملی تبدیل شود و برای استقلال کشور و پیروزی در جنگ اقتصادی، راهی جز حمایت از کالای ایرانی نداریم.
وی با اشاره به امر ازدواج و تهیه جهیزیه، فرهنگ «حمایت از کالای ایرانی» را مورد توجه قرار داد و گفت: جهیزیه حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگویی برای زوج های جوان باشد و خانواده دختر و پسر باید در زمان تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم، خرید کالای داخلی را یک افتخار برای خود بدانند.
وی، ظرفیت بالای صنایع دستی کشور را خاطر نشان کرد و تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که در لوازم منزل و جشن های بومی، محلی و جشنواره های ملی از سوغات و صنایع دستی داخلی استفاده و آثار دست هنرمندان ایرانی معرفی شود.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه جشن های ما همچون «شیره پزی مانیزان» باید هدفمند برگزار شود، افزود: حتی برای پذیرایی و تقدیرها می توان از سوغات و صنایع دستی داخلی بهره برد.
وی، خواستار خلق آثار هنری توسط شعرا، نویسندگان و فعالان حوزه فرهنگ و ادب در زمینه تحقق شعار سال شد و گفت: مبل ملایر یکی از توانمندی های بارز این شهرستان است که در سطح کشور بی نظیر بوده و به ثبت ملی هم رسیده است اما متأسفانه هنوز لوگوی انحصاری برای این هنر ـ صنعت به نام ملایر وجود ندارد.
غلامرضا جمالی زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با تبریک ایام نوروز و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای مردم و مسئولین، عنوان کرد: با توجه به شعار سال آمادگی داریم برای تأثیرگذاری فرهنگ و هنر در افزایش آگاهی ها و حمایت از کالای ایرانی، برانگیختگی عمومی را در این زمینه در رأس برنامه های خود بگنجانیم.
وی افزود: ظرفیت های ارزشمند فرهنگی، ادبی، هنری و مطبوعاتی ملایر، این قابلیت را دارد تا بتواند در این زمینه، بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد.
جمالی زاده ابراز امیداری کرد با محور قرار گرفتن وحدت مسئولین شاهد خدمت بیشتر به مردم عزیز باشیم.

 امیرفرما

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان

دریافت 18 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6094745

دیگر خبرها

  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند