Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالصمد فهندژ سعدی رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس گفت: به مناسبت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) تعزیه ورود این حضرت به ایران و شهادت وی در روز پنج‌شنبه ساعت ۱۸ در صحن حضرت معصومه (س) آستان مقدس احمدی و محمدی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نسخه مربوط به تعزیه این حضرت بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، افزود: نسخه موجود در شهر شیراز کامل‌ترین نسخه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهندژ سعدی از حضور ۲۵ نفر در این تعزیه خبر داد و ادامه داد: اصلی‌ترین نقش‌های این تعزیه حضرت شاهچراغ (ع)، حضرت سیدمیر محمد، حضرت سیدعلاءالدین حسین، قتلغ خان حاکم فارس، وزیر قتلغ و غلام قتلغ که خبرچینی می‌کند هستند.

وی درباره تفاوت این تعزیه با تعزیه‌های ماه محرم بیان کرد: از نظر پوشش و موسیقی تفاوت چندانی ندارد چرا که فضای هر دو حماسی است، اما به لحاظ جزئیات صحنه و نماد‌ها تفاوت‌هایی دارد به طور مثال در تعزیه‌های محرم آب نماد و محور اصلی است، اما در اینجا برجی که حضرت شاهچراغ به آن تکیه زده و پس از آن به شهادت رسیده است.

رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس با بیان اینکه نسخه تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) تنها به سفر و شهادت حضرت می‌پردازد، تصریح کرد: این موضوع سبب شده که همین تعزیه در بزرگداشت حضرت نیز اجرا شود در صورتی که می‌توان به دیگر بخش‌های زندگی این امامزاده واجب التعظیم نیز پرداخت.
انتهای پیام/ر

اجرای تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار تعزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت‌الاسلام صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در جلسه‌ای با شهرداری و هیئت امنای امامزاده عبدالله بافق گفت: در این جلسه اجرای طرح جامع امامزاده عبدالله بافق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.    او افزود: باتوجه به اینکه شبستان امامزاده عبدالله چندین سال است که ساخته شده و مورد استفاده قرار نگرفته است و ورودی آن مشکل داشت به توافقاتی در این جلسه رسیدیم که تا پنج ماه آینده ورودی شبستان ساخته و شبستان بهره برداری شود.   صادقی بیان کرد: طرح جامع امامزاده با طرح جامع شهری انطباق داده شود و درصورت تایید مشاوران و کارشناسان، ادامه اجرای طرح را خواهیم داشت.   او گفت: آستان مقدس مستغلات و رقباتی دارد که منبع درآمدی است که می‌تواند برای امامزاده هزینه شود.    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در بحث مولدسازی قرار شد، امینی برای آستان مشخص شود تا این امین بتواند هرچه سریع‌تر اجرای طرح توسعه امامزاده عبدالله بافق را پیش ببرد.      او گفت: توجه خاصی به این بقعه وجود دارد و برنامه‌ها و مراسمات مذهبی و فرهنگی مختلفی در این آستان برگزار می‌شود.    صادقی افزود: این امامزاده ظرفیت این را دارد که در سطح کشور، شاخص باشد و باید در این زمینه تلاش کرد تا برنامه‌های این آستان در شبکه‌های ملی منعکس شود.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی