Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هر تحقیق شفافی، دست داشتن آمریکا و تروریست های آن را در بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه ثابت می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: دمشق بیانیه کشورهای غرب و استعماری کینه جو درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در این کشور را که در ادامه دروغ پردازی ها و انحراف افکار عمومی از ابتدای بحران آغاز کرده اند را محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کشورها با همه شیوه های سیاسی، نظامی، مالی و تدارکاتی از این جنگ پشتیبانی کردند.
این منبع رسمی سوری ادامه داد: بر همه آشکار است که فقط آمریکا و مزدوران آن ها از انجام یک تحقیق شفاف و حرفه ای درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه جلوگیری کردند.
وی ادامه داد: زیرا چنین تحقیقی دروغ پردازی ها و دست داشتن آن ها و گروه های تروریستی را در استفاده از این سلاح برای اتهام زنی به دولت سوریه به اثبات می رساند.
وی توضیح داد: مواد شیمیایی کشف شده در پادگان های تروریست ها در غوطه شرقی نشان دهنده اهداف دشمنان سوریه در حمایت از گروه های تروریستی و تلاش برای نجات آن ها از فروپاشی در مقابل پیشروی ارتش این کشور و پنهان کردن شریک بودن این کشورها با تروریست ها و تجهیز آن ها به سلاح شیمیایی بود.
این منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: بیانیه ای که از پایتخت های کشورهای استعمارگر صادر شده نتوانست تلخی شکست توطئه های آن ها برضد سوریه را پنهان کند.
وی ادامه داد: ادعای آن ها درباره تاکید بر روند حل و فصل سیاسی در این کشور چیزی است که با رفتار آن ها زیر سئول می رود زیرا آن ها در مسیر دستیابی به هر راه حلی برای بحران سوریه سنگ اندازی می کنند و هدف حضور غیرقانونی آن ها در سوریه هدفی غیر از پیچیده و طولانی کردن بحران ندارد.
وی افزود: جنایتکار نمی تواند قاضی شود و نظام تک قطبی و نظام هیمنه، قلدری و ستمگری به ملت ها و غارت ثروت های آن ها قطعا روبه سقوط است و نظم جدید جهانی براساس احترام به حاکمیت کشورها که صلح و ثبات جهانی را در پی دارد، درحال شکل گیری است.
این منبع رسمی سوری گفت که ملت و نیروهای مسلح سوریه بهترین حماسه ها و پایداری را از خود نشان دادند، در شکست و نابودی کامل تروریسم و پاسداری از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مصمم هستند و همانگونه که اشغالگر فرانسوی را بیرون راندند امروز با قدرت و اراده محکم تر به کشورهای استعمارگر اجازه دخالت در امور داخلی و ملی خود را نخواهد داد.
شبد**خاورم**8005 **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه وزارت خارجه ادعاهاي غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد