Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@21:02:37 GMT

شئونات اقتصادی کشور را نباید به برجام وصل کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۵۸۷۰

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تأثیرات برجام در سال ۹۶، اظهار کرد: یکی از شرایطی که در برجام پیش‌بینی شد، این بود که تحریم‌های جدیدی ایجاد نشود، چراکه تحریم‌های جدید مانع از آن می‌شود که جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های آزاد شده در نتیجه برجام استفاده کند.

وی با بیان اینکه بر این اساس تحریم‌هایی که تحت عناوین مختلف مطرح می‌شود نقض برجام است، گفت: با وجود آنکه بعد از برجام حدود ۹۱۵ نوع تحریم برداشته شد، اما باز هم شاهدیم که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه اخیرا ترامپ پیش شرط‌هایی را به برجام اضافه کرده است، تصریح کرد: قطعا این پیش شرط‌ها هم مثل سایر ادعا‌های ترامپ عملیاتی نمی‌شود و او صرفا از این طریق می‌خواهد امتیازات بیشتری بگیرد.

فلاحت‌پیشه درباره آینده برجام گفت: تا اواسط اردیبهشت باید منتظر باشیم تا ببینیم تصمیم اصلی ترامپ برای تداوم تعلیق تحریم‌ها چگونه خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: با این شرایط نباید شئونات اقتصادی کشور را به برجام وصل کنیم و باید در این زمینه واقع گرایانه‌تر عمل کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی ایران کمیسیون امنیت ملی فلاحت پیشه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رزمی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگری خارجی که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۹۵ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته به استان وارد شده است، بر این اساس تأمین امنیت و تسهیل فرآیند سفر گردشگران ورودی به استان از مهمترین راهکارها برای مقابله با جو ایران‌هراسی ایجاد شده توسط کشورهای استعمارگر است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی از ۶۳ کشور بوده است که عراق، ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایتالیا، ازبکستان و ارمنستان به ترتیب بیشترین تعداد گردشگران ورودی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برگزاری تور آشناسازی خارجی، حضور استانی در نمایشگاه گردشگری سلامت عراق و نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز و تهران از مهمترین رویدادهای مرتبط با جذب گردشگران خارجی در سال گذشته بود که با رشد پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به استان همراه بود.

رزمی با تاکید بر مقابله با پدیده ایران‌هراسی، گفت: برگزاری تورهای آشناسازی با هدف ارائه تصویری واقعی از امنیت کشور ایران و به دنبال جذب گردشگران خارجی از مسائل حائز اهمیت در حوزه گردشگری خارجی است.

کد خبر 6099831

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است