Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@20:50:29 GMT

آشتی ملی، پیام اصلی «مصادره» است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۶۱۲۳

آشتی ملی، پیام اصلی «مصادره» است

محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصادره» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره نگاه به سینما اظهار کرد: من در سینما به سمتی حرکت می‌کنم که در آن دغدغه‌هایم نیز مد نظر قرار گرفته باشد. «مصادره» نیز جز همین کارهاست که در قالب اثری طنز پیام، مد نظرم در آن بیان می‌شود. در این فیلم سینمایی دو طرف یک ماجرا به گفت‌و‌گو و شناخت بیشتر از هم دعوت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خصیصه را به ویژه درباره ایرانی‌هایی که با پیروزی انقلاب اسلامی به خارج کشور مهاجرت کردند مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: در «مصادره» به ایرانی‌های خارج از کشور توصیه می‌شود که بیشتر از کشور خود شناخت پیدا کرده و سعی کنند اطلاعات را از طریق صحیح دریافت و گوش به سخنان بنگاه‌های شایعه پراکنی غربی ندهند. در ضمن به حکومت نیز توصیه می‌کند به آدم‌هایی که مهاجرت کرده‌اند با ذهنیت ابتدای انقلاب نگاه نکرده، بلکه وضعیت حال آنها را مد نظر قرار دهند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: هدف و پیام اصلی این کار همانگونه که در توضیح بالا به آن اشاره کردم دعوت به آشتی است، اما موضوعات و پیام‌های دیگری نیز در «مصادره» مد نظر قرار گرفته که در آنها می‌شود بسیاری از اشارات انقلابی را مشاهده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا زبان طنز را بیان نظراتش انتخاب کرده، گفت: دلیل این انتخاب را در دو عامل بیان می‌کنم. ابتدا این‌که کمدی تماشاگر بیشتری دارد؛ امتیازی که برای سینما اصلی‌ترین شرط است. دلیل دیگر این‌که برخی از موضوعات را نمی‌شود در سینما به زبان جدی گفت، برای همین سعی کردیم در این کار برخی از ناگفته را در قالب طنز برای تماشاگران بازگو کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه، «سینما زاویه» به تهیه‌کنندگی رقیه زهرا پرندآور امشب شانزدهم اردیبهشت ماه با نگاهی به فیلم «مست عشق» به بحث و بررسی درباره تعلیم و تربیت از نگاه سینما می‌پردازد.  

اجرای این برنامه به عهده وحید رونقی است و در میز سینمای ایران فیلم «مست عشق» با حضور زینب احقر مدرس دانشگاه و محمد قربانی منتقد سینما مورد بحث قرار می‌گیرد.   

در بخش دیگری از این برنامه حسام آبنوس با واکاوی «مست عشق» و «کیمیا خاتون» روایت سینما از معلم عشق را بررسی می‌کند.  

میز سینمای جهان این هفته «سینمازاویه» به فیلم «جاماندگان» محصول ۲۰۲۳ می‌پردازد.  

فاطمه دلاوری پاریزی در بخش دیگری از برنامه با عنوان «تعلیم و تربیت به سبک پاندای کنگ‌فوکار» موضوع تعلیم و تربیت را در سینمای کودک و برای کودکان بررسی می‌کند.  

بحث‌ و گفت‌وگو درباره اخبار سینمای ایران در این هفته بر عهده الهه زواره‌ئیان خبرنگار سینمایی است.  

«سینما زاویه» به سردبیری مریم شوندی و پیمان خزلی و تهیه‌کنندگی رقیه پرندآور، یکشنبه شب‌ها از ساعت ۲۲ روی موج رادیو گفت‌وگو می‌رود.

دیگر خبرها

  • آشتی صلاح و کلوپ با گلی دراماتیک؛ ستاره مصری درخشید و لیورپول را نجات داد
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • عکس| آشتی مهدی طارمی با کونسیسائو
  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • آشتی با مفهوم جدید هوش (فیلم)
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند