Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:31:17 GMT

ارائه خدمات روانی به زلزله ‌زدگان تا اردیبهشت ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۶۱۵۸

ارائه خدمات روانی به زلزله ‌زدگان تا اردیبهشت ادامه دارد

کرمانشاه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ادامه ارائه خدمات روانی به زلزله ‌زدگان تا اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم شکیبا امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ارائه خدمات روانی به آسیب دیدگان زلزله ۲۱ آبان ۹۶ کرمانشاه از روزهای نخست پس از زلزله آغاز شده و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا حدود یک ماه دیگر هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از همان روزهای نخست پس از زلزله ۳۵ تا ۴۰ تیم غربالگری به مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه اعزام کردیم و هنوز هم خدمت‌ رسانی آنها ادامه دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار نفر، با این هدف که آیا به مداخله و حمایت روانی نیاز دارند یا خیر، غربالگری شده اند.

وی افزود: اگر پاسخ غربالگری مثبت بوده باشد، بسته به وضعیت روحی، فرد آسیب‌ دیده زیرپوشش حمایت روانشناس و کارگروه اجتماعی چند نفره قرار می گیرد.

شکیبا ادامه داد: از بین کسانی که غربالگری شده اند، ۱۳ هزار و ۹۸۶ نفر نیازمند مداخله بوده اند که پنج هزار و ۳۰۰ نفرشان در روستا و مابقی در شهر ساکن هستند.

این مسئول تصریح کرد: از این تعداد، سه هزار و ۲۶۳ نفر نیازمند ارجاع فوری، پنج هزار و ۴۰۲ نفر نیازمند مددکاری اجتماعی، چهار هزار و ۲۷۱ نفر نیازمند مداخله انفرادی و هزار و ۵۰ نفر هم نیازمند مداخله گروهی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمت رسانی به این افراد همچنان ادامه دارد و ما در تلاشیم که طی یک ماه آینده ارائه خدمات‌ روانی را تکمیل کنیم و به پایان ببریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه از حضور گروه های مددکاری و روانشناسی خصوصی برای حضور در مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه استقبال می کنیم، گفت: اگر متقاضیان بخش خصوصی مدرک روانشناسی بالینی و مورد تایید وزارت بهداشت داشته باشند و بتوانند ۲ هفته به صورت مداوم در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند، از نظر ما هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: همه گروه های مددکاری و روانشناسی، باید آموزش دست کم ۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را هم ببینند و پروتکل مورد تایید وزارت بهداشت را اجرا کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی