Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@18:57:57 GMT

روند رو به رشد صید با قلاب در خلیج فارس و عمان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۶۲۹۰

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، ریتا رحمانی مدیر روابط عمومی این سازمان با اعلام خبر فوق گفت: به منظور حفظ کیفیت آبزیان صید شده و به تبع آن فروش بهتر آن توسط صیادان و در نتیجه ارتقای سطح معیشت خانوار صیادان موضوع صید به روش قلاب که یک صنعت نو و ناشناخته در ایران است از ماه های گذشته آغاز شده و به خصوص در استان سیستان و بلوچستان رو به رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات افزود: بیشتر صیادان تن ماهیان علاقمند به صید با قلاب هستند چرا که این نوع صید موجب حفظ کیفیت ماهی و طعم و مزه آن برای مصرف کننده می باشد.

ریتا رحمانی تصریح کرد: صید باروش قلاب در استان هرمزگان برای ماهیان یال اسبی که حرام گوشت نیز می باشد اشتغال فراوانی را در بین مردم این منطقه به همراه داشته است. این روش می تواند در آینده جایگزین روش های صید مخرب محیط زیستی شود.

وی در ادامه افزود: با ید بپذیریم که روش صید با تور باعث صید ماهی در رده های مختلف سنی شده و زاد و ولد آن ها را می تواند با خطر مواجه سازد.

رحمانی خاطر نشان کرد: در خصوص این روش در جراید و رسانه ها و اخیراً در خبرگزاری ایلنا سوالات بسیاری مطرح شده است که این توضیحات می تواند پاسخ مناسبی برای افکار عمومی باشد. 

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران در پایان با اشاره به این که صیادان نیز ترجیحشان به صید با روش قلاب است

تصریح کرد: از آنجا که این روش در ایران کاملاً جدید است صیادان جنوب کشور به صورت خودجوش از مربیان هندی و پاکستانی برای آموزش این روش صید در دوره های کوتاه مدت استفاده می کنند تا به تدریج این روش در میان صیادان ایرانی بسط یافته و به صورت بومی مورد استفاده قرارگیرد.  

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال خلیج فارس رشد عمان گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،رهبران عمان و امارات متحده عربی با انتشار بیانیه‌ای، خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل و کاهش تنش در منطقه شدند.

این بیانیه پس از دیدار هیثم بن طارق، سلطان عمان از ابوظبی و دیدار وی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی منتشر شده و روابط دو جانبه، تحولات جهانی و منطقه‌ای محور دیدار بن طارق و آل نهیان عنوان شده است.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر اهمیت افزایش همگرایی منطقه‌ای میان کشور‌های همسایه به منظور تقویت اعتماد و ثبات و همچنین اشاره به افزایش تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو، تصریح شده است: بن طارق و آل نهیان خواستار خویشتن‌داری طرف‌های درگیر به منظور دور نگه داشتن منطقه و شهروندان از خطرات ناشی از افزایش تنش هستند.


دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی