Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اعلام یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی مبنی بر رایگان بودن هزینه های اینترنت گفت: این کار خوب است باید از راه حل ها استفاده کرد تا مردم به میل خود از شبکه های اجتماعی ایرانی استفاده کنند نه این که با اجبار و اکراه باشد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اعلام یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی مبنی بر رایگان بودن هزینه های اینترنت گفت: این کار خوب است باید از راه حل ها استفاده کرد تا مردم به میل خود از شبکه های اجتماعی ایرانی استفاده کنند نه این که با اجبار و اکراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید در دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، به معضل های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه به تازگی خبرهای خوبی برای سامان دادن و مدیریت صحیح فضای مجازی به گوش می رسد، اگر توجه لازم صورت نگیرد فضای مجازی در آینده تبدیل به بلا می شود و جامعه را به بردگی می کشاند، به ویژه که بسیاری از شبکه های اجتماعی وابسته به رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی غرب و آمریکا هستند.

این مرجع تقلید گفت: کارها باید شکل قانونی پیدا کرده و از شکل توصیه ای خارج شود، اگر فضای مجازی سامان پیدا کند یکی از مشکلات جدی کشور حل خواهد شد، متأسفانه اخیرا در فضاهای غربی مردم را به فعالیت اقتصادی نادرست کشانده اند، باید توجه داشت که بسیاری از غربی ها کلاهبردار هستند، آنها اصلا قابل اعتماد نبوده و بی انصاف و بی رحم می باشند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: می بینیم که غربی ها راضی نمی شوند داعش و تروریست ها از بین برود بلکه می خواهند اختلافات وجود داشته باشد تا سلاح های دست دوم خود را بفروشند و پول مردم را بگیرند، غرب هیچگاه راضی نمی شود که در منطقه صلح باشد.

وی با تاکید بر توجه مسئولان به مسائل اسلامی و دینی عنوان کرد: مسائل اسلامی مانند حجاب و غیر آن نباید کمرنگ شود که بی توجهی به این امر در واقع زمینه را برای پذیرفتن سلطه غرب فراهم می کند، اعتقادات مذهبی هرچه پررنگ تر باشد استقلال کشور را تقویت می کند.

این مرجع تقلید در بخشی از سخنان، خواستار توجه و تلاش جدی مسئولان برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی شد و گفت: این مساله بسیار مهم است اما تا زمانی که اهل خبره زنجیره های مورد نیاز آن را حل نکنند این موضوع محقق نمی شود.

وی افزود: افزایش کیفیت، جلوگیری از قاچاق و وجود قیمت های قابل رقابت باید در دستور کار مسئولان و تولیدکنندگان باشد، در زمینه قیمت ها چون کارخانه ها وام‌های با سود بالا گرفته اند نمی توانند قیمت پایین تر ارائه کنند.

وی مبارزه جدی و قاطع با قاچاق را حیاتی دانست و ادامه داد: اخیرا برخی قاچاق وارونه اختراع کرده اند و اجناس خارجی را با مارک داخلی در ادارات مورد استفاده قرار می دهند، تا جلوی این موارد گرفته نشود مشکل حل نمی شود.

آیت الله مکارم شیرازی، عنوان کرد: وقتی بانک ها سود 28 درصد دریافت می کنند کارخانه ها نمی ‌توانند جنس ارزان قیمت تولید کنند، هر چه هم گفته شود باید رقابت کرد با این شرایط امکان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر شرعی اگر به تولید داخلی اهمیت داده نشود وابسته خواهیم شد و دراین صورت دشمنان می توانند زورگویی کنند، وابسته شدن به دشمن جایز نیست چرا که نتیجه وابستگی اقتصادی وابستگی سیاسی و فرهنگی است.

وی همچنین از نوسان های عجیب نرخ ارز و افزایش آن انتقاد کرد و گفت: باید مشخص شود که نرخ ارز را چه کسی تعیین می کند چرا که موضوع ارز برای مردم معما شده است، رییس بانک مرکزی اعلام کرد که با راهکارهایی مسائل مربوط به ارز سامان پیدا می کند اما نتیجه ای حاصل نشد؛ البته مسائل روانی هم در افزایش نرخ ارز اثرگذار بوده که باید حل شود.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از کاهش اعتبار پول کشور گفت: پول برخی کشورها که زمانی که از ایران عقب تر بودند امروزه جلو افتاده اند.

این مرجع تقلید همچنین از تلاش های رییس مجلس تقدیر کرد و نگاه اعتدالی ایشان را در امور مختلف سبب پیشرفت بیشتر دانست.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آیت الله مکارم شیرازی شبکه های اجتماعی علی لاریجانی فضای مجازی داعش حمایت از کالای ایرانی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: با هدف تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان باید به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها پایان دهند.

وی افزود: باوجود اینکه مطالبه دیرینه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان بوشهر از صنعت پتروشیمی توجه به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش است، اما این کار انجام نمی‌شود یا حداقلی است این درحالی است که این خدمات برای برخی خاص در حوزه سرمایه گذاری و خرید انجام می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: اگر این حمایت‌ها برای دیگران می‌شود برای استان بوشهر نیز می‌شود چرا که اکنون ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی در حوزه مهمی مانند آموزش و پرورش یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت:متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ و محترم شمرند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اعلام این که پرداخت اعتبارات آلایندگی حق مردم استان بوشهر است، افزود: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده خبر می‌رسد برخی شهرستان‌های این استان حذف و سهم آن سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این چنین تصمیمی باید دارای یک روش صحیح، منطقی و قانونی باشد بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  بوشهر با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد در این حوزه همچنین باید کشف ظرفیت‌های متنوع و شکوفایی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید توسعه اقتصاد دریاپایه و ایجاد پیمان‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی در حوزه علم و فرهنگی جدی گرفته شود و مسئولان از ظرفیت دریا و ثروت جامع آن برای توسعه پایدار این استان نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: ارائه خدمات گوناگون و مورد نیاز به کارگران و معلمان باید در اولویت باشد و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: نخستین معلم انسان خدا است و باید به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین عنوان کرد: کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد از رژیم سفاک صهیونیستی حمایت کرده و دانشگاهیان را این چنین مورد ضرب و شتم و روانه زندان می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد آمریکا نهادی پوشالی در حقوق بشر بوده و ناقض جدی این حقوق در کشور خود و حتی فضای بین الملل است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: هر جا که شرارت است ریشه در آمریکا دارد تا جایی که حرکت مردم خودش برای محکومیت شرارت‌ها را مورد سرکوب قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • تقدیر مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد