Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@05:48:17 GMT

جاذبه های دیدنی چهارده روستاشرق هرمزگان+تصویر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۷۳۴۳

جاذبه های دیدنی چهارده روستاشرق هرمزگان+تصویر

منطقه چهارده روستا بخش سندرک میناب در عین محرومیت با جاذبه های گردشگری و توریستی در شرق هرمزگان قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، بخش سندرک شهرستان میناب بالغ بر 60 روستا وجمعیتی حدود 24000نفر می باشد که مردم آن از اقشارکم درآمد و اغلب به کار دامداری و کشاورزی مشغولند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت های مختلف منطقه چهارده روستای بخش سندرک شامل کاشت و برداشت گیاهان داروئی،مدیریت آبهای روان،ایجاد سد و مراتع حاصل خیز می باشد.

منطقه چهارده روستا در دل کوه جز یکی از مناطق صعب العبور و محروم در شهرستان میناب بوده اما در عین محرومیت دارای جاذبه های گردشگری و توریستی است که چشمه های روان در جای جای روستاهای بخش سندرک این منطقه را به یکی از مناطق تفریحی توریستی تبدیل کرده است.

این منطقه به دلیل وجود چهارده روستا با فاصله در کنار هم به چهارده روستا معروف بوده و جمعیتی بیش از 10 هزار نفر می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلات در مریخ / جاذبه‌های گردشگری سیاره سرخ!

تینا مزدکی: از آتشفشان‌هایی که پنج برابر اورست ارتفاع دارند تا میدان‌های به اصطلاح «تپه‌های ارواح»، مریخ مناظر شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است. با برنامه‌هایی که انسان برای سکونت در مریخ دارد، ممکن است بتوان این مناطق را در دهه ۲۰۳۰ و سال‌های پس از آن کاوش کرد.

کوه المپوس

کوه المپوس بزرگترین آتشفشان منظومه شمسی ما و بلندترین آتشفشان در مریخ است. این آتشفشان که پنج برابر ارتفاع قله اورست زمین است، با دهانه‌ای تقریباً به اندازه هاوایی، نقطه عطفی بزرگ برای گردشگران و ساکنان دائمی مریخ در آینده خواهد بود. این آتشفشان ۲۱ کیلومتر ارتفاع دارد.

آتشفشان‌های تارسیس

کوه المپوس تنها یکی از ده‌ها آتشفشان بزرگ در منطقه تارسیس است که در امتداد خط استوای مریخ قرار دارد. کوهنوردان میان‌ستاره‌ای باید بدانند که کوه المپوس فقط بخشی از آتشفشان‌های تارسیس است، در واقع این آتشفشان‌ها خاموش هستند و میلیاردها سال است که فوران نکرده‌اند. بر روی زمین، انسان‌ها به طور منظم آتشفشان‌هایی مانند کوه فوجی در ژاپن، کوه اتنا در سیسیل و کوه کلیمانجارو در تانزانیا را طی می‌کنند بنابراین پیمایش مسیر یک آتشفشان خاموش برای کوهنوردان میان‌ستاره‌ای آسان خواهد بود، اگرچه این آتشفشان‌ها بسیار بزرگتر از آتشفشان‌های روی زمین هستند!

نیلی فوسه

مجله تایم روزی آن را رنگارنگ‌ترین منطقه مریخ نامید، در واقع تصاویر این منطقه مریخ واقعا دیدنی است. نیلی فوسه «Neli Fossae»، واقع در حاشیه شمال غربی حوضه برخورد Isidis، یک فرورفتگی است که توسط یک برخورد مشکوک مدت‌ها قبل در سطح مریخ به وجود آمده است. این منطقه از دیرباز برای انسان‌های آینده ایده آل و حتی به عنوان محل فرود آینده در نظر گرفته شده است.

تصاویر این سایت توسط دوربین آزمایش علمی تصویربرداری با وضوح بالا (HiRISE) در مدارگرد شناسایی مریخ ناسا در سال ۲۰۱۶ ثبت شد. در حالی که زیبایی به اندازه‌ای است که شما شک می‌کنید که «آیا مریخ واقعاً قرمز بوده است؟»، عکس‌ها تصاویری با رنگ کاذب مادون قرمز هستند و این بدان معنا است که رنگ‌ها در تصویر نهایی ممکن است آن چیزی که انتظار دارید نباشند.

با این حال، درست مانند سواحل ماسه سیاه ایسلند، تصور می‌شود که این منطقه میزبان زمین‌های بازالتی باشد. دانشمندان همچنین ماسه‌های الیوین-بازالتی را در این منطقه کشف کرده‌اند که می تواند سبز و سیاه به نظر برسد.

دره‌ی مارینر

مریخ در کنار بزرگترین آتشفشان منظومه شمسی، بزرگترین دره را نیز در خود جای داده است. دره‌ی مارینر «Valles Marineris» با طول تقریباً ۳۰۰۰ کیلومتر یک شکاف عمیق در شن‌های مریخ است. «Melas Chasma» وسیع ترین بخش از دره‌ی مارینر است. اینکه دقیقاً چگونه این زخم غول پیکر بر روی مریخ ظاهر شده است، دانشمندان را گیج کرده است.

دره‌ی مارینر «Melas Chasma» وسیع ترین بخش از سیستم دره‌ی مارینر قطب شمال

بازدید از هر یک از قطب‌ها مطمئناً نفس شما را بند می‌آورد، البته اگر بتوانید از دمای عجیب و غریب جان سالم به در ببرید. اما مارپیچ یخ که تاج قطب شمال مریخ را می‌پوشاند از دور خیره کننده به نظر می‌رسد. اینکه آیا گردشگران فضایی بخواهند در برابر بادهای شدید کاتاباتیک، جایی که دمای آن تا ۱۵۳- درجه سانتیگراد (-۲۴۳ درجه فارنهایت) می‌رسد، شجاعانه ایستادگی و مقاومت کنند بحث دیگری است.

تپه‌های ارواح

تصور کنید که به میدانی از صدها تپه‌های شنی باستانی خیره شده‌اید و مانند امواجی که در زمان یخ زده‌اند در میان حلقه‌های آن‌ها قدم می‌زنید؛ این در واقع می‌تواند تصویر سازی خوبی از تپه‌های ارواح مریخ باشد. محققان میدان‌هایی را کشف کرده‌اند که بیش از ۳۰۰ مورد از این ویژگی‌های منحصر به فرد را در خود جای داده است. آنها همان چیزی هستند که از تاریخ گرمتر و پرآب مریخ باقی مانده است. در حالی که تپه‌های شنی مدرن در مریخ وجود دارد، تصور می‌شود که چنین سواحل شنی باستانی احتمالاً نشانه‌هایی از حیات را نیز در خود جای داده‌اند.

منبع: thesun

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884743

دیگر خبرها

  • تجربه آرامشی وصف‌نشدنی با سفر به آران و بیدگل
  • سفر به روستاهای تاریخی کرمانشاه خاطره‌ای ماندگار برای مهمانان است
  • بخش چغامیش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی
  • تعمیر کولر‌های گازی مدارس شهرستان میناب
  • بسطام سیر روح آدمی بر روی ابرها/ اینجا مهد عرفان و تمدن است
  • تعمیر ۱۲۰ دستگاه کولرگازی مدارس شهرستان میناب
  • برترین‌های اولین مسابقات دومینو جام رمضان هرمزگان معرفی شد
  • پیدا کردن راه حل هوشمندانه حل مشکل قاچاق سوخت دشوار است
  • تعطیلات در مریخ / جاذبه‌های گردشگری سیاره سرخ!
  • راهکار هوشمندانه برای جلوگیری از قاچاق سوخت در میناب ارائه شده‌است