Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@21:54:31 GMT

ذخیره آب سد کرج و طالقان ۶ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۸۰۴۳

ذخیره آب سد کرج و طالقان ۶ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز اعلام کرد که اکنون ذخیره آب در سد‌های کرج و طالقان کاهش ۶ درصدی و میزان بارندگی‌های این استان کاهش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، داود نجفیان به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در فصل آبی ۹۶-۹۷ اشاره کرد و افزود: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی ۹۶-۹۷ تا ۱۵ فروردین حدود ۲۰۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی‌ها ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته و ۳۱ درصد نسبت به دوره آماری بلندمدت کاهش داشته است.

نجفیان به میزان ذخایر سد‌های استان اشاره کرد و اضافه کرد: ذخیره آبی سد کرج ۶۲ درصد و سد طالقان ۶۹ درصد است که با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز تاکید کرد که این میزان بارش‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۹ درصد کاهش یافته است.

منصور رحمانیان به وضعیت میانگین ۳۰ ساله استان اشاره کرد و گفت: بارندگی البرز درمیانگین ۳۰ ساله (از ابتدای مهرماه تا ۱۴ فروردین ماه سال بعد) ۲۸۰ میلی متر بوده که اکنون با این میانگین فاصله زیادی داریم.

رحمانیان بیان داشت: در هر سال آبی باید ۳۹۵.۴ درصد بارندگی در استان داشته باشیم تا میزان بارندگی‌ها با متوسط بلندمدت همطراز شود.

مدیرکل هواشناسی البرز ادامه داد: طبق پیش بینی ها، میزان بارش‌ها تا پایان فروردین ماه جاری در این استان مناسب نیست، اما در ماه‌های اردیبهشت و خرداد چند بارش پیش بینی می‌شود.

وی گفت: تا پایان فصل بهار سامانه‌های بارشی متعددی از استان البرز عبور می‌کند که بارش‌های متفاوتی را خواهیم داشت.

استان البرز در سال‌های اخیر به علت کاهش بارش‌ها با مشکل کم آبی مواجه است به طوریکه میزان دسترسی به سفره‌های زیر زمینی استان از ۴۰ متر در دهه ۷۰ اکنون به ۲۷۰ تا ۳۰۰ متر رسیده است.

منبع:ایرنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه و نیمه اول اردیبهشت‌ماه بیش از 70 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های مختلف آبخیزداری استان مهار شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از دو هزار و 300 سازه آبخیزداری در استان گفت: در بارندگی‌های فروردین بیش از 7 میلیون مترمکعب رواناب مهار و مدیریت شد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز در پی‌بارندگی‌های مناسبی که رخ داد بیش از 64 میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیشترین حجم مدیریت رواناب در اردیبهشت ماه را مربوط به شهرستان نهبندان با حجم 9 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: کمترین میزان مدیریت نیز مربوط به شهرستان خوسف با حجم حدود 3 میلیون متر مکعب بوده است.

وی درباره میزان حجم کنترل رواناب در سازه‌های آبخیزداری طبس به عنوان بحرانی‌ترین شهر استان از نظر پیامدهای خشکسالی اظهار داشت: در بارندگی‌های نیمه اول اردیبهشت در این شهرستان که دارای 196 سازه آبخیزداری است حدود 9 میلیون مترمکعب رواناب مدیریت شد. سازه‌های آبخیزداری علاوه بر مدیریت رواناب‌ها در کنترل و مهار سیل نیز نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است