Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره- ایرنا- هیات عالی و مستقل انتخابات تونس پس از مدت ها اعلام کرد، انتخابات شوراهای شهرداری این کشور که نخستین انتخابات محلی در تونس پس از انقلاب این کشور در سال 2011میلادی است ، اواسط اردیبهشت آینده برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این، چهار بار برگزاری انتخابات شوراهای شهرداری تونس به تعویق افتاده بود؛ ابتدا قرار بود این انتخابات 30 اکتبر 2016 (هشتم آبان 95) برگزار شود، اما به دلایلی به 26 مارس 2017 (ششم فروردین 96) موکول شد و پس از آن توافق شد در 17 دسامبر 2017 (26 آذر 96) برگزار شود که بار دیگر این انتخابات به تعویق افتاد و قرار شد 25 مارس 2018میلادی (پنجم فروردین 97) برگزار شود، اما مقام های تونسی بار دیگر اعلام کردند به جای ماه مارس، این انتخابات در 6 ماه می (16 اردیبهشت 1397) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات عالی انتخابات تونس آن زمان اعلام کرد این انتخابات بنا بر درخواست احزاب بزرگ سیاسی این کشور به تاخیر می افتد.
هیات عالی و مستقل انتخابات تونس امروز (پنجشنبه) در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد، دو هزار و 74 لیست برای انتخابات شوراهای شهرداری ها، به صورت نهایی مورد پذیرش قرار گرفته است.
مردم در این انتخابات، اعضای شوراهای 350 شهرداری را ( شامل هفت هزار و 177کرسی )انتخاب می کنند.گفته می شود 47هزار 602 نفر برای این انتخابات نامزد شده اند.
هیات عالی انتخابات تونس اعلام کره است، پنج میلیون و 369هزار نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند.
بر اساس برنامه اعلام شده توسط مقام های تونسی، تبلیغات انتخاباتی برای این انتخابات ،از 14 آوریل (25 فروردین) آغاز شده و تا جمعه چهارم ماه می (14 اردیبهشت ) ادامه خواهد یافت.
نیروهای امنیتی ، پلیس و نظامیان روز یکشنبه 29 آوریل ( 9 اردیبهشت ) رای های خود را به صندوق های رای خواهند انداخت و بقیه مردم یک هفته بعد و در6 ماه می و پس از یک روز سکوت انتخاباتی، در این انتخابات شرکت می کنند.
پیش بینی شده است نتایج این انتخابات از هفتم تا نهم ماه می اعلام شود.
این نخستین انتخابات محلی در تونس از سال 2011میلادی یعنی از زمان سرنگونی نظام زین العابدین بن علی دیکتاتور پیشین این کشور است. آخرین انتخابات شوراهای شهرداری ها در سال 2010میلادی و یک سال پیش از سرنگونی نظام بن علی برگزار شده بود.
انتخابات شورای شهر در کشورهای شمال آفریقا، مانند الجزایر و تونس که به «بلدیه» ها معروف اند، اهمیت زیادی دارد زیرا بر اساس اصل تمرکز زدایی ، دامنه وظایف و اختیارات شهرداری ها در این کشورها محصور به مسائل عمرانی و نظافت شهر نیست بلکه این شهرداری ها هستند که تقریبا همه خدمات دولتی از جمله صدور گذرنامه، صدور شناسنامه، صدور گواهینامه رانندگی، کارهای اداری مربوط به نقل و انتقال خودرو و کارهای عمرانی را انجام می دهند و به نوعی شهرداری ها نسخه فشرده همه وزارتخانه ها در حوزه استحفاظی خود هستند.
تونس در شمال آفریقا قرار دارد و با لیبی و الجزایر همسایه است.این کشور 163 هزار و 610 کیلومتر مربع مساحت دارد و شمار ساکنان آن نیز بر اساس آخرین سرشماری ها حدود 11 میلیون نفر است.
خاورم **2041**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات شوراهاي شهرداري تونس هيات عالي انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس