Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - راننده‌ها در شهرهای هوشمند می‌توانند به کمک اینترنت اشیا و سیستم‌های ردیاب ماهواره‌ای، سالانه 60 ساعت در زمان خود صرفه‌جویی کنند. امروزه استفاده از فناوری‌های گوناگون نوین مبتنی بر تکنولوژی اطلاعات، در مدیریت امور شهری و نیز رفع و رجوع نیازهای روزمره شهروندان، به تدریج مفهوم جدیدی به نام "شهر هوشمند" را شکل داده و در حال گسترش در میان شهرهای مهم جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکز تحقیقاتی «جونیپر ریسرچ» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام نموده است شهرهای هوشمند به طور میانگین می‌توانند در طول یک سال، 125 ساعت در زمان هر یک از شهروندان خود صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، مطالعات این مرکز تحقیقاتی نشان داده است که صرفه‌جویی در زمان شهروندان شهرهای هوشمند از طریق کاهش ترافیک جاده‌ای،‌ ارائه خدمات بهتر درمانی، افزایش کیفیت زندگی، ارتقاء سطح تولید و بهبود امنیت عمومی صورت می‌گیرد.

این مطالعه به صورت ویژه به شهرهای هوشمند شیکاگو، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و سنگاپور اشاره داشت و گزارش نهایی آن با عنوان زیر منتشر شده است:
«شهرهای هوشمند چه مزایایی برای شهروندان به همراه دارند؟»
 
«ویندزور هولدن» مدیر مرکز تحقیقاتی جونیپر در این خصوص گفت: «تحلیل‌های صورت گرفته روی زیرساخت‌های شهرهای هوشمند تأکید داشته‌اند تا بتوان دنیای داده-محور را در آینده بنا نمود.»
به گفته وی: «نمی‌توانیم به همه مزایایی که شهرهای هوشمند برای انسان فراهم می‌سازند، اشاره کنیم. بدیهی است که ارتباطات نزدیک‌تر، خدمات گسترده‌تر و فرآیندهای کاری آسان‌تر می‌توانند نحوه زندگی بشر در دهه‌های پیش‌رو را تغییر دهند.»

این بررسی همچنین نشان داد راننده‌ها در شهرهای هوشمند می‌توانند به دنبال دور شدن از ترافیک‌های جاده‌ای و عدم مشکل در یافتن جای پارک به کمک اینترنت اشیاء و سیستم‌های ردیاب ماهواره‌ای، سالانه 60 ساعت در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

همچنین گفته شده است که خدمات درمانی دیجیتالی می‌تواند باعث صرفه‌جویی 10 ساعته در عمر مردم شود، خدمات دولتی دیجیتالی 21 ساعت در زمان سالانه افراد صرفه‌جویی می‌کند و دیگر بخش‌ها نیز هر کدام به نوعی در این زمینه اثرگذار خواهند بود.
 

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنالیز بازیکنان استقلال با ساعت هوشمند!

به گزارش ورزش سه، در تصاویر منتشر شده از تمرین استقلال خوزستان نکته‌ جالبی وجود داشت و استفاده اکثر بازیکنان این تیم از ساعت هوشمند در جریان تمرین بود و به نظر می‌رسد که آنها وضعیت بدنی و میزان دوندگی خود در تمرین را توسط ساعت هوشمند خود بررسی می‌کنند.

بازیکنان خارجی استقلال خوزستان داستانبک ترسونوف، عثمان اندونگ و ساویو روبرتو بازیکنانی بودند که ساعت هوشمند روی مچ خود داشتند و چند بازیکن این تیم هم از این قابلیت برای ارزیابی بدن خود استفاده کرده بودند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بررسی میزان دوندگی، ضربان قلب و ... استفاده از این ساعت‌ها در ورزش‌های انفرادی یا تمرینات رواج دارد اما در دنیای فوتبال استفاده از GPS مرسوم‌تر است و با بررسی دقیق‌تر توسط تیم آنالیز و پزشکی‌ها بررسی می‌شود.

بازیکنان استقلال خوزستان در جریان تمرین تمرین جدی را پیش از سفر به اصفهان برگزار کردند و با توجه به اهمیت هر پنج مسابقه باقی‌مانده آنها برای بقا در لیگ برتر، آنها به جزئیات تمرین هم اهمیت می‌دهند و سرمربی آنها سیروس پورموسوی با دقت خاصی عملکرد شاگردانش را دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • آنالیز بازیکنان استقلال با ساعت هوشمند!
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت