Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:22:41 GMT

منشور جامع رسانه ای برای برنامه های معارفی تهیه می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۱۹۶۲

منشور جامع رسانه ای برای برنامه های معارفی تهیه می شود

تهران- ایرنا- دبیر شورای معارف سیمای سازمان صدا و سیما، از آماده شدن یک منشور جامع رسانه ای برای برنامه های معارفی خبر داد که بخشی از آن تا ماه مبارک رمضان محقق خواهد شد.

محمدحسین محمدزاده روزجمعه درباره عملکرد 6ماهه شورای معارف سیما به خبرنگارمعارف ایرنا گفت: تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و کارهای بسیاری بر زمین مانده که هنوز انجام نداده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به عنوان نمونه باید برای همه مناسبت ها یک رصد مناسب داشته باشیم و برای هر مناسبت مذهبی باید سیاست های لازم را دنبال و یک منشور رسانه ای معارفی عرضه کنیم که اکنون در حال تهیه چنین منشوری هستیم.
محمدزاده افزود: البته تاکنون به صورت پراکنده مواردی را داشتیم اما منشور جامع رسانه ای با توجه به مناسبت ها و برای کل سال تهیه می شود که این کار همت همه کارشناسان و مدیران شبکه ها و همه اهالی تلویزیون را می طلبد زیرا معارف شامل یک تعریف حداکثری است که باعث می شود تا چنین برنامه هایی به عنوان نقاط تلاقی بین همه فضاها مانند فضای نمایشی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تلقی شود.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما همچنین گفت: این موضوع به منشور جامع رسانه ای برمی‌گردد که چگونه بتوانیم مسائل معارفی را به صورت حساب شده وارد دیگر عرصه‌ها کنیم و به صورت فاخر آن را به نمایش بگذاریم.
وی احتمال داد که تا ماه مبارک رمضان 50 درصد از تهیه این منشور محقق شود اما تاکید کرد: تلاش می کنیم تا ماه محرم امسال به این منشور جامه عمل بپوشانیم اما بطور قطع می توان گفت که در سال 98 منشور جامع رسانه ای به صورت کامل محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا اول مرداد سال 96 مرتضی میرباقری معاون رییس سازمان صدا و سیما طی حکمی محمدزاده را به عنوان دبیر شورای معارف سیما منصوب کرد و خواستار اهتمام این شورا در انسجام بخشی تولیدات معارفی تلویزیون شد.
وی همچنین خواستار حفظ و ارتقای جایگاه مرجعیت سیما در حوزه فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی با بهره گیری از علماء، روحانیت و کارشناسان زبده معارفی و رسانه ای شد و بر بررسی اولویت های محتوایی برنامه ها در مناسبت های مذهبی تاکید کرد.
فراهنگ ** 1003 *1724*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دبير شواري معارف سيما محمدحسين محمدزاده رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما ادعای هک رد کرد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد