Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان چهل و ششمین دوره رقابت‌های کوپا آمه ریکا از ۱۴ ژوئن تا ۷ جولای ۲۰۱۹ با حضور ۱۶ تیم در ۸ شهر برزیل برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در منطقه آمریکای جنوبی تنها ۱۰ کشور حضور دارند، کنفدراسیون فوتبال این قاره (CONMEBOL) قصد دارند ۶ تیم را از سایر قاره‌ها به این رقابت‌ها دعوت کنند تا تیم‌های حاضر در این دوره از این مسابقات تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس مسئولان برگزاری این رقابت‌ها از قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یکی از سه تیمی که قرار است از آسیا در کوپا شرکت کند دعوت به عمل آورده اند.

جدا از اینکه قطر میزبان جام جهانی است دلایل مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و حتی آسیا برای انتخاب ۲ تیم دیگر قاره کهن در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ مشخص نیست.

به هر حال اگر قرار باشد رتبه تیم‌های آسیایی در رنکینگ فیفا ملاک دعوت به کوپا باشد، تیم ملی ایران باید گزینه اصلی باشد، اما به نظر می‌رسد اگر مسائل تبلیغاتی و پشت پرده‌های مالی دلیل حضور ۲ تیم دیگر آسیایی در جام ملت‌های آمریکای جنوبی باشد شانس حضور ایران در مسابقات مذکور به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد و در کنار ژاپن که بار‌ها سابقه شرکت در این مسابقات را دارد، تیم‌هایی نظیر عربستان، کره جنوبی و استرالیا نسبت به ایران در اولویت قرار می‌گیرند.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال درباره این موضوع بیان کرد: تاکنون که هیچ دعوت نامه‌ای از سوی AFC و CONMEBOL برای حضور ایران در کوپا آمه ریکا به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است و بعید می‌دانم چنین اتفاقی هم رخ بدهد، اما در صورت دریافت دعوت نامه باید دید کادرفنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون در مورد این موضوع چه تصمیمی می‌گیرند. به هر حال باید دید چه ملاکی برای دعوت از تیم‌های آسیایی برای حضور در این رقابت‌ها وجود دارد.

به هر حال رقابت با تیم‌هایی مانند برزیل، آرژانتین، اروگوئه، شیلی و کلمبیا فرصت جذابی است که تیم ملی ایران می‌تواند با حضور در کوپا آمه ریکا آن را به دست آورد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

سهمیه ایران در این فصل از رقابت‌های لیگ نخبگات آسیا ۱+۲ خواهد بود. از همین‌رو تیم‌های اول و دوم این فصل از لیگ برتر می‌توانند سهمیه مستقیم حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند.

شایعاتی مبنی بر اینکه سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان در اختیار تیم سوم لیگ‌برتر قرار می‌گیرد و قهرمان جام حذفی به سطح دوم لیگ قهرمانان صعود می‌کند شنیده می‌شد، اما مسعود روشنک مسئول جام حذفی فوتبال ایران بعد از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به صورت رسمی اعلام کرد که قهرمان این فصل از رقابت‌های جام حذفی به پلی‌اف لیگ نخبگان صعود می‌کند.

با این تفاسیر تیم سوم لیگ برتر فوتبال به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دعوت آزادکار نوجوان قمی به اردوی تیم‌ملی
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال