Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه های انفرادی و گروهی هنری امروز جمعه ۱۷ فروردین ماه در گالری های خانه هنرمندان ایران، ثالث، هور، نگاه، خط سفید، ایده، دلگشا، طراحان آزاد، نگر، فردا و دستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روزهای کاری سال ۹۷، فعالیت تعدادی از گالری ها از جمعه ۱۷ فروردین ماه آغاز و نمایشگاه های مختلفی افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه عکس در خانه هنرمندان

بر این اساس، نمایشگاه عکس آلدو سلوچی عکاس ایتالیایی با عنوان «جهان غوطه‌ور» با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت ایتالیا در ایران جمعه ۱۷ فروردین در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آلدو سلوچی ۱۵ عکس که گزیده‌ای از چهار مجموعه است را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. سلوچی نمایشگاه‌های انفرادی متعددی را در ایتالیا برگزار کرده است و آثار وی در مجموعه‌های شخصی متعددی نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه عکس آلدو سلوچی جمعه ۱۷ فروردین ساعت ۱۷ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۷ فروردین میزبان علاقه‌مندان است.

نقاشی در ثالث

نمایشگاه نقاشی محجوب ظهوریان پردل با هدف گردهم آوردن دوستداران طبیعت و حیوانات در گالری ثالث از جمعه ۱۷ فروردین ماه ساعت ۱۶ در گالری ثالث افتتاح می شود و تا تاریخ ۲۲ فروردین ادامه دارد. تمام آثار محجوب ظهوریان با ابعادی بزرگ و تکنیک آکریلیک روی بوم کار شده و نگاهی مستقیم، بی‌پرده و اندکی تلخ به رابطه از دست رفته بین انسان و حیوان دارد. این مجموعه شامل ۱۵ اثر نقاشی در قطع بزرگ و بیشتر از یک متر است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: انسان، طبیعت و حیوانات حول یک دایره‌اند با محوریت عشق و بر این باورم که دست‌درازی انسان به چرخه طبیت و گسستن این زنجیره آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت می‌زند که پیامدهای ناگوار آن گریبانمان را می‌گیرد. در طول سال‌ها ارتباط عمیق و عاشقانه‌ای که در حمایت از حیوانات داشته‌ام، گاه دلشکسته از بی‌مهری انسان‌ها، کوشیده‌ام مجموعه‌ای را با این درونمایه گرد آورم. با استفاده از خطوط پر استرس و آشفته در طراحی انسان‌ها، در برابر تصاویر زیبا با پرداخت و ساخت بهتر در تصویر حیوانات، و با تضاد رنگ‌های خاکستری‌شده و سطوح رنگی و تخت و فضای تیره و روشن، این دوگانگی حسی (عشق و نفرت) را بیان کرده‌ام. هنر را ابزاری تأثیرگذار برای بیان احساسم می‌دانم و یقین دارم با نفوذی که هنر بر مخاطب فهیم خود دارد، کمک می‌کند تا راهی سبز برای سازش با طبیعت و حیوانات بیابیم. لزوم توجه به حقوق حیوانات، ایجاد بستری برای آشتی میان انسان و طبیعت و مهربانی با حیوانات، جهان را جایی امن و دوست‌داشتنی برای ما و مخلوقات خدا خواهد کرد و این آرزوی قلبی من است.

نمایشگاه انفرادی نقاشی های ندا راهی نیز با عنوان «حق به شهر» امروز در گالری خط سفید گشایش می یابد و تا ۲۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

همزمان با آغاز سال جدید، سالن جدید گالری ایده با نمایشگاهی از آثار هنری با موضوع زلزله کرمانشاه که در زمستان ۹۶ توسط مدرسه ایده فراخوان شد، افتتاح می شود. این نمایشگاه در بخش بین‌الملل، بخش مسابقه و بخش افتخاری کارگاه آموزشی مدرسه ایده برگزار می شود. این سومین نمایشگاه آثار هنری در راستای تجلیل از نوع دوستی و فداکاری است که توسط موسسه ایده برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی آثار هنری زلزله کرمانشاه روز جمعه ۱۷ فروردین ماه از ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا پایان فروردین ماه در کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢٦ گالری ایده میزبان علاقمندان به هنر است.

گالری هور نیز میزبان آثار طراحی فرشید ملکی است که از ساعت ۱۶ جمعه ۱۷ فروردین افتتاح می شود. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: و من/ آیا تمامی آب ها را سروده ام/ در میان مرغان و عاشقان.

نخستین افتتاحیه گالری نگاه در سال ۹۷ به نمایشگاه عکس گروهی «هزار تو» اختصاص دارد که میزبان آثاری از فاطیما حسینی، جاوید رمضانی، زروان روح بخشان، علی سلطانی، مهرداد عمرانی، صمد قربانزاده، سام کلانتری، روزبه مشهدی زاده، مرتضی نیک نهاد، علی یحیایی، میعاد آخی، پژمان دادخواه و نازلی عباسی خواهد بود. این نمایشگاه تا ۲۹ فروردین ماه برپا خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی های مریم ایران پناه با عنوان «گوتس اُمِن» در گالری دلگشا از ساعت ۱۶ افتتاح می شود. در استیتمنت نمایشگاه آمده است: دریا طوفانیه، موج ها مرتفع هستند، باد وحشی است، ما نمیتوانیم جزیره را ترک کنیم.

معرفی یک هنرمند تازه کار

گالری طراحان آزاد در روز جمعه ۱۷ فروردین ماه میزبان آثاری از بهناز قاسمی با عنوان نمایشگاه «درباره زندگی، رویا و شیفتگی» است که برای اولین بار این هنرمند تازه کار را معرفی می کند. این نمایشگاه شامل آثاری با تکنیک مداد رنگی روی کاغذ است و سادگی در انتخاب سوژه ها، رهایی در اجرا و نمایش ناتمام از ویژگی های آنهاست.

گالری فردا در نخستین نمایشگاه سال ۹۷ میزبان آثاری از نقاش خودآموخته ایران، زنده‌یاد مکرمه قنبری و فرزندش علی بلبلی است. این نمایشگاه از ۱۷ تا ۳۰ فروردین ماه در گالری فردا برپا می شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

نام همه این هنرمندان بهار است

نمایشگاه گروهی «بهار از نگاه بهار» در گالری نگر از ۱۷ تا ۲۲ فروردین ماه برپا می شود. ویژگی این نمایشگاه، نام هنرمندان آن است که همگی بهار هستند و توسط یلدا جمالی آثار آنها گردآوری شده است. اسامی هنرمندان این نمایشگاه عبارت است از: بهار بینش، بهاره روحبخش، بهار سیدین، بهاره رضانیا، بهاره شورگشتی، بهار اکبریه، بهارک جباری، بهاره جلالی فر، بهاره خضری، بهاره شریفی، بهارک شکوری، بهارک شورورزی، بهاره فیروزفر، بهار فداکار و بهار سیدوکیلی.

نمایشگاه نقاشی های فریدون آو با عنوان «یادداشت ها ۲» از ۱۷ تا ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ در گالری زیرزمین دستان از ساعت ۱۶ روز جمعه گشایش می یابد.

فریدون آو همچنین نمایشگاه نقاشی دیگری با عنوان ‌«مشق شب‌های طولانی زمستانی» نیز در در گالری دستان +۲ از ۱۷ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۹۷ خواهد داشت.

گالری خانه نگار ۱۴ نیز میزبان نقاشی های الهام شرقی است که ۱۷ فروردین گشایش می یابد و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟