Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از بيروت ؛ جوانان لبناني در اعتراض به نامگذاري خياباني در بيروت به نام «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان، با نصب تابلويي، نام اين خيابان را به «عهد التميمي» دختر مبارز فلسطيني تغيير دادند.
اين اقدام اعضاي گروه «جنبش مردم» بازتاب گسترده اي در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي لبنان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اقدامي غير منتظره، شهرداري بيروت نام يک خيابان ساحلي را در اين شهر به نام ملک سلمان نامگذاري کرد.
مراسم رسمي نامگذاري اين خيابان با حضور برخي از مقام ها و شخصيت هاي لبناني عمدتا نزديک به سعودي از جمله «سعد الحريري» نخست وزير، «سمير جعجع» رهبر حزب «نيروهاي لبناني»، «وليد جنبلاط» رهبر حزب «سوسياليست ترقي خواه» و ديپلمات هاي خارجي همچون «وليد البخاري» کاردار سفارت عربستان در بيروت، برگزار شد.
اين اقدام واکنش هايي را در ميان جوانان در پي داشت. يکي ديگر از اين واکنش ها اقدام جوانان جنبش مردم بود که چند خيابان بيروت را به اسامي مبارزان تغيير دادند. از جمله اينکه نام خيابان ملک سلمان را به عهد التميمي تغيير دادند.
التميمي در ماه هاي اخير به دليل ايستادگي در برابر اشغالگران صهيونيست و سيلي زدن به يکي از آنها، به نماد مبارزه ملت فلسطين تبديل شده است.
خيابان «ژنرال دوگل» نيز از سوي جوانان لبناني به نام «جورج ابراهيم عبدالله» نامگذاري شد. وي در سال 1984 به اتهام مشارکت در يک عمليات ضد صهيونيستي، بدست پليس فرانسه دستگير و به 15 سال زندان محکوم شد. جورج در سال 2013 به دليل نبود شواهد و مدارکي عليه او آزاد شد.
اما خيابان «پاريس» بيروت نيز توسط اين جوانان به نام «وديع حداد» از مبارزان و رهبران جبهه خلق براي آزادي فلسطين تغيير نام يافت.
نام شهيد «دلال المغربي» بر خيابان ديگري در بيروت به جاي «جان اف کندي» نقش بست. المغربي از برجسته ترين زنان مبارز و مقاوم فلسطيني است که بسياري از او به عنوان اولين فرمانده زن فلسطيني ياد مي کنند. وي که در اردوگاه آوارگان فلسطيني صبرا، از مادري لبناني و پدري فلسطيني متولد شده بود، در بيست سالگي به همراه چند جوان ديگر در رويارويي با نيروهاي اشغالگر از جمله «ايهود باراک» در سال 1978 به شهادت رسيد.
ديگر خيابان تغيير نام يافته از سوي جوانان لبناني، خيابان «وردان» بيروت بود که به نام «سرهنگ نورالدين الجمل» گذاشته شد. وي به همراه چند نظامي لبناني ديگر در سال 2014 توسط تروريست ها در عرسال واقع در شرق لبنان به شهادت رسيد.­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند