Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ اعضای ستاد ملی زن و خانواده در این جلسه شاخص‌های اصلی تدوین‌شده عدالت جنسیتی به‌عنوان ملاکی برای سنجش اقدامات انجام‌شده در راستای بهبود وضعیت زنان و خانواده را موردبررسی و تصویب قراردادند.

موضوع تقسیم‌ کار ملی دستگاه‌های ذی‌ربط درزمینهٔ انجام آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در راستای ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهی‌ها در حوزه‌های حقوقی و مهارت‌های ارتباطی و نقش‌آفرینی زنان و مردان در خانواده نیز در این جلسه موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در جلسه ستاد ملی زن و خانواده، طرح برنامه ملی ارتقای نشاط و تندرستی زنان و دختران که مشتمل بر بخش‌های مختلف بوده و باهدف گسترش تندرستی و فعالیت‌های ورزشی نشاط‌آور در میان دختران وزنان اجرا خواهد شد، موردبررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از افزایش انتصاب مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی پس از ابلاغ مصوبه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تا پایان دولت دوازدهم باید 30 درصد از مسئولیت‌ها و پست‌های دولتی در اختیار بانوان قرار بگیرد، ارائه شد.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص تشکیل مجدداً ستاد ملی خانواده  در اسفندماه 96 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: سرانجام  ستاد ملی زن و خانواده پس از 6 سال تشکیل جلسه داده و در این جلسه که رییس‌ جمهور، وزرای ورزش، دادگستری، آموزش‌وپرورش و معصومه ابتکار و بانوان نماینده مجلس حضور داشتند، درخواست کردند تا شاخص‌های عدالت جنسیتی را بر اساس شاخص‌های بین‌المللی تنظیم شود، درحالی‌که در ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه عنوان‌شده است،‌ معیارهای خانواده باید بر اساس موازین اسلامی باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تعیین شاخص‌های عدالت جنسیتی بین‌المللی نقض قانون اساسی است، گفت: اگر قرار بود بر اساس قوانین ضد حقوق خانواده‌ای که غرب دنبال می‌کند، عمل کنیم باید بدانیم فروپاشی خانواده نتیجه آن خواهد بود.

اصلانی ادامه داد: علی‌رغم اینکه بر خی در کشور به دنبال حرکت بر روی شاخصه‌هایی هستند که در جهان موجب فروپاشی خانواده شده است اما غربی‌ها با قبول اشتباهات گذشته خود در تلاش‌اند نهاد خانواده را دوباره احیا کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان بابیان اینکه معیارهای عمیق برمبنای فطرت و عقلانیت و موازین اسلامی در حوزه خانواده وجود دارد که همانند دژ محکمی برای تقویت این نهاد عمل می‌کند، گفت: در چنین شرایطی ما چرا باید از شاخص‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: سند ملی خانواده که بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه‌شده است می‌توانست مبنای تصمیمات و مصوبات  در این ستاد باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند