Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@22:20:07 GMT

افتتاح سی و ششمین جشنواره جهانی فجر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۴۱۷۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی ۳۰ فروردین (۱۹ آوریل) به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.
نمایش بین‌المللی فیلم «آن سوی ابرها» از ۲۰ آوریل مصادف با ۳۱ فروردین، یک روز پس از نمایش در افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر در ۳۴ منطقه از جمله هند آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیلم مجیدی در مناطق حوزه خلیج فارس از جمله کویت، عمان، بحرین، قطر، دوبی و در بیش از ۷۰ سالن سینما به نمایش عمومی درخواهد آمد و همچنین در آمریکا، کانادا، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی نیز نمایش خواهد داشت.
«آن سوی ابرها» داستان برادر (ایشان خاطر) و خواهری (مالاویکا موهانان) را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. ای.آر. رحمان آهنگساز و آنیل مهتا مدیر فیلمبرداری فیلم هر دو جزو چهره‌های مطرح سینمای هند هستند که در فیلم جدید مجیدی با او همکاری کرده‌اند.
«آن سوی ابرها» محصول مشترک کمپانی‌‌های «زی استودیو» و «ناماه پیکچرز» است. این فیلم نخستین بار در دنیا اکتبر سال 2017 در بخش مسابقه رسمی شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) نیز بود.
مجید مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول الله» است. «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ نخستین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان را به همراه داشت.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود