Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@10:50:43 GMT

دوستداران محیط زیست ساحل رودخانه دز را پاکسازی کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۴۵۲۶

دوستداران محیط زیست ساحل رودخانه دز را پاکسازی کردند

رئیس هیات قایقرانی دزفول و از برنامه ریزان این اقدام زیست محیطی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:برخی گردشگران و مسافران زباله ها خود را در ساحل رودخانه دز رها می کنند که این اقدام به تهدیدی جدی برای این رودخانه تبدیل شده است.
غلامحسین حسنپور افزود: با پایان تعطیلات نوروزی شاهد رها شدن مقادیر زیادی زباله به ویژه انواع پلاستیک و ظروف یکبار مصرف در ساحل رودخانه دز و بوستان های ساحلی همچنین سطح رودخانه دز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:دوستداران محیط زیست از جمله هیات قایقرانی و انجمن کوهنوردی دزفول با همکاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان روز جمعه در یک اقدام خودجوش اقدام به پاکسازی ساحل شرقی و غربی رودخانه دز از سد علی کله تا پل شناور از زباله نمودند.
وی هدف از این اقدام را فرهنگ سازی برای مشارکت همه شهروندان برای حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت:50 نفر از علاقه مندان به حفظ محیط زیست در سنین هشت تا 65 سال در این طرح مشارکت داشتند.
حسنپور با اشاره به توزیع کیسه زباله بین مسافران و گردشگرانی که در ساحل رودخانه دز حضور داشتند افزود: این برنامه زیست محیطی تا پایان فصل تابستان در چند مرحله در ساحل رودخانه دز اجرا می شود.
رییس هیات قایقرانی دزفول افزود: در این اقدام یک کامیون زباله به وزن حدود یک تن از ساحل رودخانه دز جمع آوری شد.
همچنین یکی از دوستداران محیط زیست سه هزار قطعه ماهی کپور پرورشی را در رودخانه دز رهاسازی کرد.
اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز در پایان این برنامه از شرکت کنندگان در طرح پاکسازی ساحل رودخانه دز تجلیل کرد.
رودخانه دز که شریان اقتصادی شمال خوزستان محسوب می شود و تولید بیش از پنج میلیون تن محصولات کشاورزی به آن وابسته است این روزها با کاهش دبی حال و روز خوشی ندارد.
کاهش دبی موجب تشدید رشد جلبک ها و خزه ها در نقاط مختلف این رودخانه شده است.
علاوه بر ورود فاضلاب خام در نقاطی به رودخانه دز مشاهده حجم زیادی از مواد پلاستیکی در جریان آب به خصوص اطراف پل شناور ، دوستداران محیط زیست را نگران کرده است.
6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال پلاستیک حفاظت محیط زیست دبی گردشگران و مسافران محیط زیست موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته «زمین پاک»، شهرداری گرگان با همراهی و حضور حدود ۲۰۰ فعال محیط زیست پارک جنگلی النگدره را از وجود زباله پاکسازی کرد.

وی ادامه داد: این پاکسازی در ادامه پویش مسئولانه مردمی در پاکسازی جنگل های هیرکانی در النگدره در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی با همراه نمودن شهروندان در خصوص عدم رها سازی زباله در طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نام گذاری شده است و همانطور که می دانیم نزدیک به ۵۰۰ سال زمان می برد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود تلاش کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان پلاستیک زباله در طبیعت رها نشود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری همه ما جهت احترام به زمین به عنوان مادر هستی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری شهروندان برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست  در اذهان عمومی به اولویت همیشگی تبدیل شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این پویش با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان و معاونین، صفرعلی پایین محلی و حمیدرضا آقاملایی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نیروها و ادوات شهرداری و همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و دفتر مشارکتهای مردمی شهرداری و همچنین همراهی مسئولین منابع طبیعی، اداره ورزش و جوانان و جمع کثیری از طبیعت دوستان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران