Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@16:58:03 GMT

جزییات یک پرونده فرار مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۵۱۰۳

اقتصاد > اقتصاد کلان - رییس کل سازمان مالیاتی با اشاره به اعمال برخی شگردها برای فرار مالیاتی، از بررسی پرونده یک شرکت که دفتر مرکزی آن در مناطق آزاد به ثبت رسیده بود و وصول ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پژوهشکده پولی بانک مرکزی،سیدکامل تقوی نژاد در خصوص مزایا و معایب مالیاتی موضوع افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که قرار است بزودی در مجلس به بحث گذاشته شود، گفت: افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور باید با بررسی دقیق تاثیرگذاری آن در سایر بخش ها صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: طبق قانون فعالیت هایی که در اینگونه مناطق صورت می گیرد از پرداخت مالیات به مدت ۲۰ سال معاف هستند. اینکه در گذشته آیا این مناطق در راه توسعه اقتصادی کشور در بخش های صادرات و تولید موثر واقع شدند و یا خیر؟ باید توسط متخصصان امر بررسی شود.

تقوی نژاد ادامه داد: اگر عملکرد اینگونه مناطق در جهت اهداف اولیه ای که برای آنها پیش بینی شده مورد بازبینی قرار بگیرند منجر به بهبود رقابت تولیدکنندگان داخلی می شود، بنابراین اگر رونق تولید باعث کاهش درآمدهای مالیاتی کشور شود هم قابل پذیرش است.

وی تصریح کرد: امروز در کشور تولید اهمیت بیشتری دارد و از محل فعالیت های تولیدی باید بتوان صادرات انجام داد که نهایتا بتوان بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد. اگر این مناطق به شکل فعلی بخواهند ادامه فعالیت بدهند ممکن است معافیت مالیاتی برقرار شود، ولی هدف اولیه از تاسیس مناطق آزاد را تامین نکند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص فعالیت شرکت های صوری و فرار مالیاتی اینگونه شرکت ها، اظهارداشت:‌ ما در کل کشور ۳ هزار شرکت صوری شناسایی کردیم که ممکن است برخی در مناطق آزاد فعالیت داشته باشند.

به گفته تقوی نژاد، شگردهایی که برخی انجام دادند این است که محل ثبت و دفتر مرکزی شرکت را به مناطق آزاد منتقل کردند ولی فعالیت آنها در سرزمین اصلی بوده و این مسئله در سازمان مالیاتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بررسی اسناد یک شرکت که دفتر مرکزی آن در مناطق آزاد بود مشخص کرد که این شرکت یا اظهارنامه مالیاتی ارایه نمی کرد و یا با سود اندک و همچنین زیان اظهارنامه می داد ولی فعالیت اصلی و عمومی آن در سرزمین اصلی بود. تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از این شرکت مالیات دریافت شد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه از این نوع شرکت ها ممکن است وجود داشته باشد گفت: همچنین شرکت هایی هستند که پرونده آنها در مراحل دادرسی است و سازمان مالیاتی ادعای آن را دارد که باید مالیات بپردازند. از سویی نیز باید مراقبت شود که مناطق آزاد به جای تولید و صادرات به محلی برای واردات تبدیل نشوند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی بیان داشت: در هر صورت باید گفت فرار مالیاتی داریم و اینگونه فعالیت ها در بخش پنهان اقتصاد صورت می گیرد ولی اگر ما این نوع شرکت ها را پیدا کنیم و یا تراکنش های آنها بررسی شود، از آنها مالیات مطالبه می شود.

35224

کلید واژه‌ها : فرارمالیاتی - مالیات - فساد مالی - فساد اقتصادی-مبارزه با مفاسد اقتصادی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرارمالیاتی مالیات فساد مالی فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به‌دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های انجام شده از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، فقط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز کرده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرایم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

کد خبر 6094510 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند