Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرستان‌های فلاورجان، لنجان و مبارکه و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود با مراعات نیازمندی‌های مردم کار مترو به سمت و سوی اجرایی شدن هدایت خواهد شد. ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، محسن کوهکن ظهر امروز در جلسه بررسی روند اجرای مترواصفهان- فلاورجان- لنجان- مبارکه اظهار داشت: شهرستان‌های فلاورجان، لنجان و مبارکه از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند، از این رو باید در این شهرستان به دنبال بسترسازی برای توسعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای پروژه قطار شهری یکی از این مولفه‌ها برای توسعه به‌شمار می‌آید.

وی افزود: با انتخاب اشتباه عبور خط مترو از زمین‌های زراعی توسط کارشناسان و مشاورانی که این مسیر را مورد بررسی قرار داده بودند، این طرح روی زمین باقی ماند، چراکه این افراد توجهی به مسایل اجتماعی تملک بیش از هزار قطعه زمین کشاورزی در طول این مسیر را نداشتند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجریان امر نیز در طول چهار سال نتوانستند این مهم را تحقق ببخشند و به جای تملک هزار پلاک زمین، تعداد محدودی از زمین‌های کشاورزی را تملک کرده و 90 میلیارد تومان اعتبار این پروژه در طول این چند سال، در دیگر پروژه‌های عمرانی استان هزینه شد.

وی بیان کرد: در طول مدت گذشته جلسات متعددی برگزار شد تا بتوانیم به کارشناسان و مسئولان امر تفهیم کنیم نکته‌ای که 5 سال پیش در جلسه کارشناسی مطرح کردیم، (خط مترو باید از یکی از خط‌های اتوبان ذوب‌آهن اجرا شود، نه در زمین‌های کشاورزی و...) به چه علت بوده است.

کوهکن افزود: مشاور طرح در ابتدای امر اعلام کرده بود اجرای خط مترو از مسیر اتوبان ذوب آهن 200 میلیارد تومان و از مسیر زمین‌های کشاورزی 270 میلیارد تومان هزینه در بر دارد بر همین اساس صرف با اجرای طرح و عبور خط مترو از زمین‌های زراعی است و همه شاهد بودند این مهم محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با پیگیری‌هایی که در این مدت انجام گرفت مشاور تغییر کرد و طرح تغییر واریانت داده شد و امروز دوستان قبول کرده‌اند که واریانت مترو باید بر روی یکی از باندهای اتوبان ذوب‌آهن اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید با همدلی و اتحاد کمک کنیم تا با تصمیمات کارشناسی مسایل و مشکلات اجرای پروژه مترو را مرتفع کنیم و قطعا با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرستان‌های فلاورجان، لنجان و مبارکه و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود با مراعات نیازمندی‌های مردم کار مترو به سمت و سوی اجرایی شدن هدایت خواهد شد.

در ادامه این جلسه نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: درخواست ما از آغاز اجرای پروژه مترو اصفهان این بود که مردم شهرستان فلاورجان بتواند از این پروژه بهره‌مند شود.

سید ناصر موسوی لارگانی افزود: اما به دلیل مشکلات بسیاری که عبور اتوبان ذوب‌آهن برای شهرستان فلاورجان به وجود آورده بود مردم این شهرستان نگاه مثبتی به این مسئله داشتند اما با پیشنهاد و پیگیری‌هایی که نماینده مردم شهرستان لنجان برای تغییر واریانت مترو داشته‌اند قطعا رضایتمندی بیشتری برای شهروندان حاصل خواهدشد.

وی تصریح کرد: با تغییر واریانت مترو مشکلات آزادسازی مسیر مرتفع شده و دسترسی مردم به مترو نیز بسیار به سهولت انجام خواهد گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریعتر آغاز شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: با امضاء این تفاهم‌نامه بین صنایع و همچنین شهرداری‌های شهرستان های فلاورجان، لنجان و مبارکه قطعا اجرای این پروژه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و امیدواریم حداکثر ظرف سه سال آینده شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم.

وی گفت: شهرداری‌ها همواره به دنبال کسب درآمدهای پایدار بودند و قطعا سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در اجرای پروژه مترو یک درآمد پایدار محسوب می‌شود و از سوی دیگر سبب خواهد شد این پروژه با سرعت هرچه بیشتر اجرایی و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: در سال 1384 مصوبه اجرای پروژه مترو اصفهان به شهرستان‌های مبارکه، لنجان و فلاورجان اخذ شده، بر همین اساس با توجه به تفاهم شهرداری‌های مبارکه و فولاد مبارکه اجرای طرح مترو از شهر مجلسی به بهارستان انجام گرفت.

زهرا سعیدی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام شده و با توجه به اینکه این پروژه ردیف ملی داشته اما آن را از ردیف ملی خارج کرده بودند پس از دو سال پیگیری توانستیم مشکلات آن را مرتفع کرده و در ردیف بودجه 97 اعتباری را برای آن در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: فولاد مبارکه چندین سال پیش بحث سرمایه گذاری در پروژه مترو در مسیر فولاد مبارکه- بهارستان-اصفهان را آغاز کرده و صورتجلسه آن نیز منعقد شده و حتی مبلغی را نیز برای اجرای این پروژه تزریق کرده‌اند و بر همین اساس شهرداران و مردم شهرستان مبارکه انتظار دارند این پروژه اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم پروژه مترواصفهان- فلاورجان- لنجان- مبارکه را با سرعت هرچه بیشتر اجرایی کنیم قطعا باعث خیر و برکت برای همه مردم خواهد بود بر همین اساس همه ما از اجرای این طرح حمایت خواهیم کرد و امیدواریم تعهداتی که فولاد مبارکه برای اجرای پروژه مترو در مبارکه دارند را انجام گیرد.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:مرحله دوم انتخابات با رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی در حوزه سمیرم و آقایان حسین رجایی ریزی و اکبر پولادی باغبادرانی در حوزه لنجان که دارای بالاترین آراء در مرحله اول شدند روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
مهدی سلیمانی افزود: بر این اساس تبلیغات مرحله دوم انتخابات از بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این دو حوزه با مجموع ۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که ۶۸ شعبه در حوزه انتخابیه سمیرم و ۱۵۳ شعبه در حوزه انتخابیه لنجان قرار دارد.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: باتوجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات به صداوسیمای مرکز اصفهان در دستور کار قرار گرفته، برنامه ۲۰ دقیقه‌ای برای معرفی نامزد‌ها پیش‌بینی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای تهیه شده که هر کدام از این برنامه‌ها تا کنون در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز اصفهان دو مرتبه در ایام قانونی تبلیغات انتخابات پخش شده است.
وی تاکید کرد: در این مرحله از انتخابات تنها کسانی که در مرحله نخست انتخابات در این دو حوزه شرکت کردند و کسانی که در هیچکدام از حوزه‌های انتخابیه کشور در مرحله قبلی رأی ندادند می‌توانند شرکت کنند.
سلیمانی افزود: در دستگاه‌های احراز هویتی که در هر شعبه موجود است اطلاعات افراد مجاز به رأی قرار دارد و با ارائه اصل یکی از مدارک پنجگانه که عبارتند از: کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت واجدان شرایطی که سن آنان در روز برگزاری انتخابات ۱۸ سال تمام و بیشتر است امکان شرکت در انتخابات را دارند.
وی گفت:استان اصفهان در مجموع دارای ۱۶ حوزه انتخابیه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در مرحله نخست با حضور مردم استان در انتخابات یازدهم اسفندماه، تکلیف ۱۴ حوزه انتخابیه با ۱۸ منتخب مشخص شد.

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان