Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@03:34:46 GMT

به هر قیمتی از منافع خود دفاع می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۷۵۸۸

به هر قیمتی از منافع خود دفاع می‌کنیم

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ به نقل از راشاتودی، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: پکن بارها موضع خود را در برابر اقدامات آمریکا به صراحت بیان و اعلام کرده است که به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست،اما در بدترین حالت هیچ ترسی از جنگ تجاری با آمریکا ندارد.
 
این بیانیه پس از تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه گمرکی برای واردات 100 میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا، توسط پکن ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
چین اعلام کرده است که شکایت خود را از آمریکا در سازمان تجارت جهانی تا آخر پیگیری خواهد کرد و در برابر سیاست‌های یک جانبه حمایت‌گرانه آمریکا در حوزه تجارت خواهد ایستاد.
 
پکن اعلام کرده است که چین آماده است تا به هر قیمتی از منافع خود در برابر اقدامات آمریکا محافظت کند. چین همچنین نسبت به اقدامات یک جانبه واشنگتن به شدت انتقاد کرده و اعلام کرده است اینگونه اقدامات تجارت آزاد در جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
 
جنگ تجاری چین با آمریکا از زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش قانون اعمال تعرفه گمرکی 25درصدی برای واردات فولاد و 10 درصدی برای واردات آلومینیوم به آمریکا را اجرایی کرد.
 
در پاسخ به این اقدام چین نیز واردات برخی کالاها از آمریکا به این کشور با مجموع ارزش وارداتی 3 میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی کرد. پس از آن آمریکا با انتشار فهرست 1300 قلم کالای وارداتی از چین به آمریکا اعلام کرد که برای واردات به ارزش 50 میلیارد دلار از چین به آمریکا تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال خواهد کرد.
 
در تلافی این اقدام چینی‌ها نیز اعلام کردند، 128 قلم کالا به ارزش وارداتی 50 میلیارد دلار را از آمریکامشمول تعرفه 25 درصدی خواهد کرد. اخیراً‌ نیز ترامپ از سازمان نمایندگی تجاری آمریکا خواسته است تا طرحی را برای اعمال تعرفه گمرکی برای واردات 100 میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا تهیه کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند