Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@17:54:50 GMT

واکنش «محمدهادی صلحجو» به تقلید برنامه رایحه از خندوانه

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۸۰۲۶

واکنش «محمدهادی صلحجو» به تقلید برنامه رایحه از خندوانه

به گزارش ایکنا؛ پس از انتشار وسیع مطلبی پیرامون کپی برداری برنامه رایحه شبکه قرآن و معارف سیما از برنامه خندوانه، اظهار نظرها مختلفی پیرامون این اقدام صورت گرفت که در ادامه یادداشت محمدهادی صلحجو، قاری ممتاز و مدرس قرآن کریم و یکی از مجریان توانمند صدا و سیما که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است را در ادامه می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سلام

بنده معمولاً از اظهار نظر در خصوص برنامه‌های تلویزیونی اجتناب میکنم اما امروز از وقتی که این تصاویر را دیدم به قدری ناراحت شدم که نتوانستم ساکت باشم و بر آن شدم که مطلبی را به اطلاع برسانم.

يکي از مهمترین مسائل و معضلاتی که در جریان ساخت برنامه ها، رسانه ملی با آن روبرو است، ایده و طرح های جدید است.

 برنامه‌هایی که دارای طرحی خلاقانه، بدیع و تازه داشته باشند تعدادشان زیاد نیست. قالب های یکنواخت و تکراری و در عین حال بسیار ساده و بی درد سر و یا در بهترین حالت، ایده هایی برگرفته از برنامه های شبکه های ماهواره ای، مشی و مرام تعداد زیادی از برنامه سازان ماست. این موضوع دلایل بسیار دارد هر چند هم اکنون در مقام بیان آن نیستم که این بگذار تا وقت دگر.

اما این که در یک برنامه قرآنی شما طرح یک برنامه طنز را به یغما ببرید و بسیار ناشیانه و زننده ادای مجری آن برنامه را درآورید، حقیقتاً نوبر است و شگفتی ما را به دنبال داشت.

ما به چه قیمتی به دنبال جلب مخاطب هستیم؟

واقعا چرا باید این گونه از برنامه موفقی هم چون خندوانه تقلید کرد که واو به واو کلمات مجری برنامه شبیه رامبد جوان باشد؟ یعنی سازندگان برنامه هیچ گونه خلاقیت و نوآوری از خود نداشته اند که اندک تغییری در کلام مجری برنامه ایجاد کنند ؟

این بسیار واضح است که اقتضائات برنامه سازی در شبکه قرآن و شبکه نسیم متفاوت است.

واقعاً با چه فکر و ذهنیتی چنين برنامه ای ساخته شده است؟

چرا حاضر شده ایم آبرویی که اندک اندک جمع شده است را به راحتی چوب حراج بزنیم؟

امروز این تصاویر را تعدادی از دوستانم برایم ارسال کردند و هر بار بر خجلت من افزود.

در طول سالیان گذشته دوستان و همکاران عزیز من در شبکه قرآن بسیار زحمت کشیده اند و البته نیک می‌دانیم که برنامه سازی در شبکه قرآن با تمام محدودیتهایش کاری است بس دشوار و جلب مخاطب در این شبکه اصلاً کار ساده ای نیست و برنامه سازان باید در اوج خلاقیت برنامه خود را تحويل مخاطب دهند تا بتوانند اقبال مردم را به همراه داشته باشند،ما نیز سالها در این شبکه تلاش کردیم و برنامه ساختیم و اجرا کردیم، اظهار نظر ما کاملاً مشفقانه و دلسوزانه است، امیدوارم دوستان من در شبکه قرآن و معارف سیما که دارای سوابق درخشان در رسانه هستند هر چه سریعتر جلوی این نمایش خجالت آور را گرفته و فکری برای آبروی از دست رفته بکنند.

و من الله التوفیق و علیه التکلان

 

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی