Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و وزير امور خارجه ژاپن در گفت و گويي تلفني بر حمايت و تعهد قوي خود نسبت به توافق هستهاي جامعه بين المللي با ايران (برجام) و اجراي آن تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، اتحاديه اروپا با انتشار بيانيهاي اعلام کرد: فدريکا موگريني، نماينده عالي اين اتحاديه در امور خارجي و سياست امنيتي صبح امروز جمعه در گفت و گوي تلفني با تارو کونو وزير امور خارجه ژاپن در باره سائل مختلف از جمله توافق هستهاي با ايران گفتگو و دو طرف، تعهد قوي خود به برجام و اجراي آن را مورد تاکيد قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موگريني در اين ارتباط از کمک ژاپن در زمينه اجراي برجام از جمله از طريق کمکهاي فني، تشکر کرد.
همزمان با حمايت مجدد ديپلمات هاي ارشد اتحاديه اروپا و ژاپن از برجام، کشورهاي اروپايي نيز در تلاش هستند تا ادامه اجراي برجام را به عنوان يک توافق مهم بينالمللي تضمين کنند. در همين ارتباط آنگلا مرکل، صدراعظم اين کشور و امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه به طور جداگانه اوايل ارديبهشت ماه در واشنگتن با دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده ديدار کنند. ترامپ قرار است تصميم خود درباره تمديد تعليق تحريم ها و ادامه اجراي برجام را روز 12 مه (22 ارديبهشت) اعلام کند.
137/112
بيشتر بخوانيد
حمايت مجدد «فدريکا موگريني» از «برجام»+ ويدئو
موگريني: تمرکز بروکسل بر متعهد کردن آمريکا براي حفظ برجام است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج