Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌السلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل با اشاره به شعار سال ۹۷ از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: در نامگذاری امسال بیشترین نگاه به مردم بوده است، در اقتصاد مقاومتی و تولید ملی باید فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود:هم دولتمردان و هم مردم، اگر کالا‌های ایرانی را مصرف کنیم بسیاری از مشکلات بیکاری و اشتغال از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه آمل کالای ایرانی را نماد ملی دانست و با اشاره به چند کشور پیشرفته دنیا در مصرف کالای داخلی تاکید کرد: در کشور آلمان جنس غیر آلمانی به سختی خریداری می‌شود، مگر آنکه مشابه داخلی نداشته باشند همینطور در ژاپن و دیگر کشور‌هایی که پیشرفت کرده‌اند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان تاثیرگذاری تبلیغات رسانه در تولیدات ملی گفت: در ایران هم اعتماد نیست و هم اعتماد سازی نکردیم صدا و سیما بجای اینکه از کالا‌های خارجی تبلیغ کند به تبلیغ کالا‌های داخلی بپردازد.

وی به کم‌توجهی مردم نسبت به تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: در کشورمان سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدات کشاورزی دنیا کشت می‌شود، اما با بی‌توجهی به مصرف آن کشاورزی را نابود می‌کنیم.

خطیب جمعه آمل با اشاره به روز ملی فناوری هسته و رویداد سال ۱۳۷۷، گفت:در آن سال هیچ کشوری باور نمی‌کرد که ایران به این علم دست پیدا کند، اما امروزه همه دنیا به این باور رسیدند، اگر خودمان و ملت ایران را باور داشته باشم و به بیرون تکیه نکنیم می‌توانیم از این مشکلات بیرون بیایم.
انتهای پیام/آ

کالای ایرانی را نماد ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس خبرگان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D