Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@02:43:34 GMT

پیش بینی تغییرات در کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۹۵۷۷

پیش بینی تغییرات در کردستان عراق

رئیس مستعفی پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق سیستم حکمرانی این منطقه را علت اصلی مشکلاتی دانست که اکراد عراقی اینک با آن روبرو هستند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، "یوسف محمد" که با تشدید اختلافات سیاسی جنبش تغییر و حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی از سمت ریاست پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق استعفا کرد، در گفتگو با یک رسانه محلی به تشریح ریشه یابی اعتراضات اخیر مناطق مختلف کردستان عراق، شکست سیستم حکمرانی محلی و نوع رابطه اربیل با بغداد پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یوسف محمد با اشاره به نبرد علیه گروه تروریستی داعش در منطقه تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق به دلیل ضعف هیئت حاکمه آن دستاوردی از مبارزه علیه تروریست‌های داعش نداشته است این در حالی است که کشور‌هایی مانند ایران، روسیه و عراق پیروزمندانه از این مبارزه بیرون آمده‌اند. هیئت حاکمه اقلیم کردستان به دلیل عدم توانایی تجزیه و تحلیل معادلات منطقه‌ای و بین المللی، فساد گسترده و به تاراج بردن درآمد‌های عامه، مسئول مستقیم وضعیتی است که اینک در کردستان عراق مشاهده می‌شود.

وی با یادآوری اعتراضات اخیر مناطق مختلف کردستان عراق که برای اولین بار هم مناطق اربیل و دهوک تحت حاکمیت حزب دموکرات کردستان را در بر گرفت، تصریح کرد: این اعتراضات، حرکتی خودجوش از سوی مردم اقلیم کردستان در واکنش به سیستم حکمرانی محلی و مشکلات ناشی از آن بوده است. کارمندانی که حقوق هشت ماهه عقب افتاده خود را مطالبه و با عدم پاسخگویی و چاره یابی مسئولان حکومت محلی روبرو می‌شوند، راهی غیر از اعتراض و حضور در خیابان‌ها ندارند.

عضو ارشد جنبش تغییر گفت: حکام اقلیم کردستان عراق در تلاش هستند مردم را از تغییرات آینده ناامید کنند، تغییرات محسوسی در اقلیم کردستان روی داده است، حکام اقلیم ضعیف شده‌اند، کردستان عراق دارای رئیسی بوده است که دوره ریاست وی بار‌ها توسط پارلمان و به اشکال دیگر تمدید شده است، اما اینک از کرسی ریاست دور شده است و به جرات می‌توان گفت که تغییرات مهمتر در انتخابات پارلمانی عراق و محلی اقلیم کردستان روی خواهد داد.

یوسف محمد اعتراضات مدنی و فشار مردمی را مهمترین عامل تحقق تغییرات مورد انتظار در اقلیم کردستان دانست و تاکید کرد: این راهی است که اینک توسط مردم کردستان عراق انتخاب شده است و می‌توانند آینده بهتری را از این طریق برای خود رقم بزنند.

وی انتخابات پیش روی پارلمانی عراق را حائز اهمیت دانست و گفت: با سازوکار طراحی شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور و نمایندگی آن در اقلیم کردستان می‌توان گفت که میزان تقلب در این دوره از انتخابات کاهش خواهد یافت، بنابراین با انتخابات و رای به کسانی که نماینده اقشار معترض جامعه اقلیم کردستان هستند تغییرات بزرگی در این منطقه به وجود خواهد آمد.

رئیس سابق پارلمان محلی کردستان عراق در تشریح شکست هیئت حاکمه این منطقه گفت: حکام اقلیم کردستان در زمینه اقتصادی کارنامه شکست خورده‌ای دارند و رفراندوم ادعایی آنان با شکست روبرو شد. مردم کردستان عراق باید به این واقعیت واقف باشند که ابقای حاکمیت مشترک اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان به معنی از دست رفتن فرصت‌های تغییر و گذر به مرحله بهتری برای آنان خواهد بود، این احزاب در طول سال‌های حکمرانی خود بدهی‌های زیادی را بر اقلیم کردستان تحمیل کرده‌اند که با چنین وضعیتی امکان گفتگو با دولت مرکزی عراق وجود ندارد. تنها تغییری که برای مردم کردستان مثمر ثمر خواهد بود تغییر در هیئت حاکمه اقلیم است.

یوسف محمد تاکید کرد: در صورتی که هیئت حاکمه اقلیم کردستان و نمایندگان کرد‌ها در بغداد تغییر یابند می‌توان اقداماتی را در زمینه بازگشت سرمایه‌های به تاراج رفته کردستان عراق انجام داد و در روابط با دولت مرکزی در راستای تحقق منافع مردم تلاش کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود