Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@19:19:12 GMT

گفتگوی 18:30/ خانواده ها واکسیناسیون کودکانشان را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۰۱۸۲

گفتگوی 18:30/ خانواده ها واکسیناسیون کودکانشان را جدی بگیرند

‍‍‍‍‍‍

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کودکان از خانواده ها خواست تا نسبت به تزریق این واکسن ها مسئولیت پذیرتر باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: دو کشور افغانستان و پاکستان هنوز نتوانسته اند کشور خود را نسبت به بیماری فلج اطفال پاکسازی کنند اما ما توانسته ایم کشور را از این نظر واکسینه و پاکسازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: در عملیات تکمیلی فلج اطفال تلاش داریم تا مناطقی که احتمال شیوع این بیماری وجود دارد را بطور کامل ریشه کن کنیم، قرار است در مجموع دو فاز اول و دوم واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال برای فلج اطفال که مرحله نخست آن از 18 تا 20 فروردین است 1 میلیون 100 هزار کودک در کل کشور واکسینه شوند.

زهرایی در ادامه تاکید کرد: مناطقی که برای واکسیناسیون انتخاب شده اند توسط دانشگاه های علوم پزشکی شناسایی و اطلاع رسانی می شود، مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال اواخر اردیبهشت و قبل ماه رمضان خواهد بود.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در ادامه یادآور شد: مهمترین راه برای کنترل بیماری فلج اطفال قطره خوراکی است اگرچه نوع تزریقی آن نیز وجود دارد، این قطره خوراکی در سن چهارماهگی برای کودکان توصیه می شود. هدف وزارت بهداشت این است که همه کودکان در کل کشور تحت واکسیناسیون کامل فلج اطفال قرار بگیرند، این واکسیناسیون رایگان است و همه ایرانیان و غیرایرانیان را دربر می گیرد.

او یادآور شد: واکسیناسیون باید همه کودکان را پوشش دهد لذا گاهی می شنویم که براثر تبلیغات منفی برخی از خانواده ها از واکسیناسیون کودکانشان طفره می روند که اشتباه است.

زهرایی خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که همه خانواده ها برنامه واکسیناسیون فرزندانشان احساس مسئولیت کنند زیرا این بیماری واگیردار است و می تواند سلامت سایر کودکان را به خطر بیندازد.

او تاکید کرد: توصیه من به خانواده ها این است که کارت واکسن کودکانشان را نگهداری کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر از مراکز درمانی و بهداشتی اطلاعات لازم را دریافت کنند.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تکرار واکسیناسیون امر مهمی است زیرا ایمنی بدن را در مواجه با بیماری ها بالا می برد. با طرح تحول سلامت و پرونده الکترونیک سلامت دسترسی به اطلاعات سلامتی کودکان آسان تر شده اگرچه در کنار آن همه این اطلاعات در مراکز سلامتی نیز ثبت و ضبط شده است.

زهرایی تصریح کرد: بیماری فلج اطفال، بیشتر کودکان را درگیر می کند اگرچه می تواند فرد 40 ساله را هم مبتلا کند اما این بیماری در کودکان شیوع بیشتری دارد، این بیماری می تواند موجب فلج دست و پا شده و حتی در شرایط حاد اندام تنفسی فرد بیمار را هم فلج کرده و باعث مرگ شود، علائم این بیماری تا پایان عمر در فرد بیمار باقی می ماند.

او خاطرنشان کرد: ما در خاورمیانه تنها کشوری هستیم که تولید واکسن می کنیم، انستیتو پاستور و سرم سازی رازی بخش عمده ای از واکسن کشور را تامین می کنند.

دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسیناسیون فلج اطفال بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت

  مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن گرامیداشت هفته جهانی واکسیناسیون گفت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان، از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده که با برنامه ریزی و مداخلات دقیق، منجر به ارتقا پوشش کشوری واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال‌های آغازین برنامه به بالای ۹۰ درصد تا سال ۱۳۶۸ و سپس تداوم و تثبیت آن به بالای ۹۵ درصد طی ۱۵ سال گذشته گردیده و همین روند در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه نیز صادق بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: دستاورد‌های بزرگ جهانی مثل ریشه کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ ۲ در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ ۳ در سال ۲۰۱۹ و حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه، سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.

وی گفت: همه ساله با هدف اطلاع رسانی، حمایت طلبی و جلب مشارکت مردمی، هفته آخر آوریل (۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت ماه)، از طرف سازمان جهانی بهداشت به عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نامگذاری می‌گردد.

وی ادامه داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی Humanly Possible: Saving lives through immunization "نجات زندگی با ایمن سازی" جهت آگاهی بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور