Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:09:40 GMT

زيبايي بعد از زايمان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۰۶۳۶

زيبايي بعد از زايمان

خبرگزاري آريا -
اگر شما هم بعد از زايمان 10 تا 20 کيلو چاق شده ايد نگران نباشيد!! پس از زايمان ماهيچه‌ هاي شكم كاملا شل مي‌شوند و پوست اضافي زيادي باقي مي‌ماند.برخي زنان با اين كه وزنشان متناسب مي‌شود و تقريبا به وزن پيش از بارداري و زايمانشان برمي‌گردند ولي تناسب بدنشان به هم مي‌خورد و شكمشان تو نمي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمان بارداري پوست شكم درست مثل بادكنكي كه كاملا پر از باد شده،كشيده مي‌شود و با به دنيا آمدن بچه،اين بادكنك پر از باد،يكباره خالي مي‌شود و نسبت به حالت اول و پيش از بارداري،پوست شل و كشيده‌اي پيدا مي‌كند كه براي بيشتر خانم‌ها ناخوشايند است.

در برخي زنان خاصيت الاستيسيته پوست كم است و پوست هنگام بارداري خيلي زود دچار كشيدگي و خطوطي به نام استريا مي‌شود كه در آن پوست شكم حالت خط خطي پيدا مي‌كند. درحالي كه در برخي زنان خوش‌شانس،اين خطوط اصلا ايجاد نمي‌شود.
علاوه بر اين سايز شكم و وزن بچه هم در حين بارداري بسيار مهم است.در مادراني كه زمان بارداري اضافه وزن زيادي پيدا مي‌كنند و بچه‌هاي درشت‌ تري دارند يا مثلا بارداري دو قلو را پشت سر گذاشته‌اند،مسلما شكم بيشتر بزرگ مي‌شود و پوست هم تحت كشش بيشتري قرار مي‌گيرد ولي اين به معناي غيرقابل برگشت بودن فرم طبيعي شكم نيست و فقط به سعي و تلاش بيشتر نياز دارد.
چند كيلو را راحت كم مي‌كنيد
بعد از وضع حمل،تمام خانم‌ها تمايل دارند که به وزن قبل از بارداري خود برگردند و نگران هستند که اين کار چه مدت طول خواهد کشيد.بلافاصله بعد از زايمان،به دنبال تخليه محتويات رحم و خون‌ريزي طبيعي،حدود 5 تا 6 کيلوگرم،وزن مادر کاهش مي‌‌يابد.در طول 6 هفته اول بعد از زايمان، 2 تا 3 کيلوگرم ديگر وزن کاهش پيدا مي‌‌کند که اين کاهش وزن به علت از دست دادن مايعات از طريق ادرار است.
اکثر خانم‌ها در طي 6 ماه بعد از زايمان به وزن قبل از بارداري خود مي‌‌رسند.عواملي که بر روند کاهش وزن بعد از زايمان تاثير دارند شامل بارداري اول،‌شير دادن به نوزاد،برگشت زود هنگام به سر کار خارج از خانه و ... مي‌‌باشند.در طي 6 هفته اول بعد از زايمان نبايد رژيم لاغري يا محدوديت انرژي داشته باشيد زيرا بدن نيازمند انرژي است تا آنچه در زمان تولد نوزاد از دست رفته است،باز يابد و نياز کودک تامين شود.تغذيه با شير مادر،به طور معجزه‌آسايي باعث کاهش وزن نمي‌‌شود ولي به کاهش وزن کمک مي‌‌کند.
جراحي تا يك سال ممنوع است
اگر شما هم دچار شلي و افتادگي شکم پس از زايمان شده‌ايد و ورزش و رژيم مفيد واقع نشده است، شايد به فکر جراحي پلاستيک شکم‌تان افتاده باشيد ولي قبل از هر چيز بايد بدانيد،انجام عمل جراحي پلاستيک با توجه به فرصت کوتاهي که بعد از زايمان گذشته،امکان‌پذير نيست و با خطرات مختلفي همراه است.
بعد از زايمان حداقل بايد يک سال صبر کنيد.وزنتان بايد ثابت باشد و دوران شيردادن را نيز سپري کرده باشيد.ورزش هم بسيار مفيد و الزامي است ولي توجه داشته باشيد که ورزش به بهبود ماهيچه‌ها کمک مي‌کند نه به پوست.در ضمن توجه کنيد که ماه‌ها بعد از زايمان،امکان جمع شدن پوست وجود دارد.استفاده کردن از کرم‌هاي آب‌ رسان به پوست و يا مرطوب کننده به جمع شدن شکم و پوست کمک مي‌کند.
بستن شكم را فراموش نكنيد
بستن شكم پس از زايمان به جمع شدن سريع‌تر آن كمك مي‌كند.از قديم هم اين رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادربزرگ‌ها به دختران خود مي‌گفتند که پس از زايمان شکم‌شان را با يک پارچه محکم ببندد.ولي در سال‌هاي اخير گن‌هايي به بازار آمده‌اند كه مخصوص همين كار هستند و شما مي‌توانيد آنها را پس از زايمان بپوشيد.نكته اصلي استفاده صحيح از اين گن‌ها است.
در خواب،گن‌هاي بارداري نپوشيد
براي اثر بخشي بيشتر حتما از سايز مناسب خود استفاده کنيد و درصورت ايجاد درد و ناراحتي در هنگام پوشيدن آن در مورد انتخاب سايز صحيح مطمئن شويد.براي اطلاع از سايز دقيق خود به جدول سايز بندي اين محصولات مراجعه کنيد.دقت كنيد كه حتما محصولاتي را بخريد كه مطابق اصول بهداشتي توليد شده و يك لايه کتان داخلي داشته باشند که در تماس مستقيم با پوست باشد و ايجاد حساسيت نکند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر

فرمانده انتظامی خمینی شهرگفت: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اطلاع از  اقدام مجرمانه فردی در زمینه راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد این فرد با راه اندازی این مرکز اقدام به دخالت در امور پزشکی از طریق ارائه خدمات زیبایی و کاشت مو به شهروندان می‌کند.

او گفت: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وکارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از محل مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی و یک دستگاه کاشت مو کردند.

سرهنگ براتی  با اشاره به پلمب محل و معرفی متصدی مرکز به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد برای مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک‌های زیبایی قبل از هرچیز از اعتبار و داشتن مجوز آن مرکز اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت غیر قانونی در این زمینه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر