Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:02:36 GMT

وقف، همبستگی و اتحاد آحاد مردم را درپی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۱۷۸۴

وقف، همبستگی و اتحاد آحاد مردم را درپی دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی وقف را موجب همبستگی در جامعه خواند و گفت: سازمان اوقاف حقوق وقف را که حقوقی مردمی است، پیگیری جدی‌تری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، علی وقف‌چی در دیدار با رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان اظهار کرد: وقف موجب تحکیم و ایجاد همبستگی در جامعه شده و اقتصاد را تلطیف و فاصله فقیر و غنی را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه وقف در تولید اشتغال تصریح کرد: آنچه مسلم است، هر کس که گام خیر بردارد که دیگران از او تبعیت کنند، اجر معنوی بسیاری برای او خواهد داشت.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث نقل شده درباره وقف که البته صدقه جاریه است، بیان کرد: تا زمانی که وقف در جامعه وجود داشته باشد، افراد حتی اگر از دنیا رفته باشند از حسنات آن برخوردار خواهند شد.

 

وقفچی همچنین به تاثیرات اجتماعی وقف در جامعه و تاثیرات اقتصادی آن اشاره کرد و گفت: وقف اقدامی برای حاکم کردن لطافت معنوی بر امور اقتصادی و مادی است. 

 

وی با تاکید بر پیگیری حقوق موقوفات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف باید در مقابل موانع موجود ایستادگی و حقوق وقف را که حقوقی مردمی است، دنبال کند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین بر عمل امینانه به نیات واقفان نیز تاکید کرد و گفت: هزینه‌کرد اقتصادی وقف بر جامعه به این صورت است که اموالی که وقف می‌شود باید در راستای نیت هدف واقف و به نفع مردم و کسانی که برایشان وقف‌شده سوق داده شود تا مردم از هزینه‌کرد آن مطلع شده و اعتماد بیشتری به متولیان وقف داشته باشند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان هم در این دیدار اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش اقدامات متعددی را انجام داده است.

 

حجت‌الاسلام علی عیسی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و مورد توجه اوقاف و امور خیریه، عمل امینانه به نیات واقفان است، تصریح کرد: در این زمینه نظارت‌های لازم انجام شده و نکته به نکته نیات واقفان عملیاتی شده است.

 

وی افزود: در شهرستان‌ زنجان نیت‌های متعددی در شهرستان زنجان برای امور خیر وجود دارد و در تلاش هستیم که در شهرستان و اداره کل آنها را به سر منزل مقصد برسانیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در شهرستان زنجان با وجود یک هزار و 123 موقوفه شاهد شکوفایی موقوفاتی است که تولیت آنها به خود واقفان واگذار شده است، تصریح کرد: پس از این نیز اگر واقفانی تمایل به وقف داشته و بخواهند که تولیت آن را به عهده بگیرند، اوقاف آمادگی کامل برای همکاری را دارد.

 

عیسی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات برای صیانت از حقوق واقفان بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه همه مشخصات مربوط به موقوفات برای صیانت از نیت واقف و اسناد و مستندات ثبت شده و دفترچه‌ای به عنوان وقف‌نامه در اختیار واقف قرار می‌گیرد.

 

معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در سخنانی افزود: سازمان اوقاف با تبیین برنامه های سازمان اوقاف در حرکت به سمت دولت الکترونیک حرکت کرده است.

 

نعمت احمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف حفظ، ثبت و ضبط اسناد است، تصریح کرد: البته طی سال‌های اخیر این اقدام در قالب فرآیند الکترونیک و اسکن این اسناد در سامانه جامع موقوفات انجام شده است.

 

معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 87 هزار برگ سند اسکن و در سامانه جامع موقوفات استان بارگذاری شده است، بیان کرد:  طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 300 هزار برگ سند اوقافی در سامانه بارگذاری خواهد شد.

 

احمدی با اشاره به روند اسکن اسناد موقوفه بیان کرد: بارگذاری اسکن‌ موقوفات با دسته‌بندی خاصی در سامانه انجام شده و هدف از آن نیز دسترسی آسان به اسناد، بایگانی الکترونیک و حفظ اطلاعات اسناد در هر شرایطی است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز اسکن موقوفات یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف استان خواهد بود، بیان کرد: اسکن موقوفات و بارگذاری آنها در سامانه جامع موجب اعتمادزایی مردم و البته افزایش تعداد آنها می‌شود.

 

معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اوقاف استان نیز اشاره کرد و گفت: تایید اطلاعات موقوفات، سنددار کردن املاک وقفی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی، اسکن اسناد، تثبیت مالکیت موقوفات نیز از دیگر اقدامات مجموعه اوقاف در استان است.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی اعتکاف حسن روحانی مراجع و علماء درس فقه مراجع مراجع دیدار با مراجع مراسم اعتکاف کالای ایرانی وزیر بهداشت و درمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان سنت حسنه وقف فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد

وزیر امور خارجه گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاههای ذیربط  و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست  ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و اماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

وی با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور می باشد، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور  را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه های مرتبط خواند.

امیرعبداللهیان گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه های شورایعالی نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است