Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@10:47:31 GMT

حمايت از کالاي ايراني، ضرورتي براي توسعه پايدار

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۱۹۵۵

حمايت از کالاي ايراني، ضرورتي براي توسعه پايدار

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - روزنامه باختر در اولين شماره سال 97 در روز شنبه 18 فروردين مطلبي را با عنوان `حمايت از کالاي ايراني، ضرورتي براي توسعه پايدار` به قلم هادي نوروزي سردبير اين نشريه محلي منتشر کرده است.

در اين يادداشت آمده است: امسال براي چندمين سال پياپي است که مقام معظم رهبري بر مقوله اقتصاد کشور به صورت ويژه دقت نظر دارند و هر ساله شعار محوري سال را به موضوعات اقتصادي اختصاص مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين دقت نظر و اهميت مقام معظم رهبري به موضوعات اقتصادي کشور نشان دهنده آن است که ما بايد بيشتر از اينها به توسعه اقتصادي کشور بپردازيم گرچه در اين سالها حرکات بسيار خوبي در مسير توسعه اقتصادي کشور صورت گرفته اما واقعيت آن است که براي داشتن اقتصادي پويا، حالا حالاها بايد تلاش کنيم و اين تلاش تنها وظيفه دولت و دولتمردان نيست بلکه وظيفه تک تک ايرانيان است که تلاش در مسير توسعه اقتصادي خود، خانواده، شهر و کشورشان را در پيش گيرند.
لذا در ادامه همين ضرورت پرداختن به موضوعات اقتصادي، مقام معظم رهبري شعار امسال را `سال حمايت از کالاي ايراني` قرار دادند که اگر امسال و هرساله اين شعار سرلوحه هر ايراني قرار گيرد، به طور قطع بسياري از موانع توليد، اشتغال و سرمايه گذاري در سطح کشور برداشته خواهد شد.
براي تحقق شعار امسال همه مردم و مسئولان بايد بسيج شوند و از توليد داخلي به معناي واقعي حمايت و پشتيباني کنند البته تاکيد بر مصرف کالاي ايراني، فقط توصيه اي براي مصرف کنندگان نيست، بلکه توليد کننده هم بايد با ارائه کيفيت برتر و قيمت پايين تر، اجازه ندهد که مشتريان به کالاي خارجي تمايل پيدا کنند. توليد کننده بايد ضمن احترام به حقوق مصرف کنندگان، کالاي مرغوب ارائه دهد و مصرف کننده نيز بايد تا کالاي ايراني هست، به سراغ خريد کالاي خارجي نرود.
از سوي ديگر مسئولان امر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا، نبايد اجازه ورود قاچاق کالا و حتي ورود گمرکي کالاهايي را که مشابه باکيفيت داخلي دارند، بدهند تا از اين طريق نيز حمايتي عملي از کالاي ايراني صورت گيرد.
اميد است که اين حرکت عظيم فرهنگي در حد يک شعار باقي نماند و به مرحله عمل برسد چرا که رمز موفقيت کشور و راه برون رفت از مشکلات داخلي، حمايت از توليد و کالاي ايراني است.
8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد