Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-19@08:56:09 GMT

به جای ترامپ چین را سرزنش کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۲۰۰۱

به جای ترامپ چین را سرزنش کنید

لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای درباره تنش‌های اقتصادی ایجاد شده میان واشنگتن-پکن سخن گفت. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، «لری کودلو»، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم از فناوری خود دست بکشیم. فناوری ریشه همه بخش هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع تولیدکنندگان ما را هم شامل می‌شود. آن‌ها آسیب دیده‌اند. حتی کشاورزان ما هم ممکن است آسیب ببینند، اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد. چین باید هم اکنون بر اساس قوانین رفتار کند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آن‌ها فناوری ما را به سرقت ببرند، زیرا زمانی که آن‌ها فناوری ما را به سرقت می‌برند در حقیقت آینده آمریکا را به سرقت می‌برند. نوآوری، اشتغال آفرینی و همه بر اساس فناوری هستند. رئیس جمهور ترامپ می‌گوید که دیگر کافی است. حالا ما در یک جنگ تجاری قرار نداریم.

مشاور اقتصادی ترامپ در ادامه افزود: تعرفه‌ها وارد این جریان شده‌اند. مذاکرات وارد این جریان شده‌اند و سازمان تجارت جهانی هم وارد این جریان شده است و ما باید در این جریان حرکت کنیم. امیدواریم که این روند پایانی بسیار خوب به همراه داشته باشد. من هنوز هم امیدوارم که چینی‌ها این موضوع را تشخیص دهند که جهان با ما هستند و چینی‌ها اهمیت فناوری در تجارت را تشخیص دهند و موانع را رفع کنند. من بار دیگر امیدوارم. ما روابط خوبی با رئیس جمهور چین داریم. من فردی نیستم که با وی دیداری داشته باشد، اما مذاکرات کنونی می‌تواند تمامی مشکلات را حل و فصل کند. ما جدی هستیم. من تنها می‌خواهم بر روی این موضوع تاکید کنم که ما جدی هستیم.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد: شما به ژاپن، اروپا، کانادا و استرالیا نگاه کنید. این کشور‌ها اصولا دارای بازار آزاد هستند. آن‌ها قوانین را اجرا می‌کنند و عضو سازمان جهانی تجارت هستند. آن‌ها پیشتر از مواضع آمریکا حمایت کرده‌اند. من از اینکه شنیدم برخی افراد می‌گویند که رئیس جمهور ترامپ جنگی تجاری را آغاز کرده است، متعجب شدم. آن‌ها می‌پرسند که چرا وی تعرفه‌هایی جدید را وضع کرده است که تاکنون وجود نداشته است. آن‌ها می‌پرسند چرا چین به رفتار‌های تجاری خود بدون هیچ تغییری برای مدت دو دهه ادامه داده است. جهان و سازمان‌های تجاری می‌دانند که چینی‌ها قوانین را نقض کرده‌اند. چرا آن‌ها به کار خود ادامه داده‌اند؟ چین باید سرزنش شود. دولت آمریکا نباید سرزنش شود.

کودلو افزود: رئیس جمهور ترامپ از مدت‌ها پیش به دنبال این کار بوده است. او تصمیم گرفته است که موضعی سختگیرانه را درباره چین در پیش بگیرد. این مبارزه‌ای است که وی تصمیم گرفته است از طریق آن به رشد آمریکا کمک کند. او درست می‌گوید. این نظر من است. من بار دیگر می‌گویم که چین را سرزنش کنید و ترامپ را سرزنش نکنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ:اگر من انتخاب نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور پس از کسب آرای لازم درون‌حزبی رسما به عنوان نامزدهای حزب خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده انتخاب شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» روز شنبه در جریان گفت‌وگو با حامیانش در ایالت اوهایو مجددا به ادعای خود مبنی بر «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» اشاره کرد و گفت: «اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز نشوم، به معنای پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند سال ۲۰۲۰ بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش افزود: «اگر ما در انتخابات پیروز نشویم، فکر نمی‌کنم انتخابات دیگری در این کشور داشته باشیم.»

ترامپ سخنان خود را در شهر دیتون با ادای احترام به هوادارانش آغاز کرد که در حال حاضر به دلیل شورش کنگره ایالات متحده در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برند؛ طرفدارانی که در راستای ادعای ترامپ، به دنبال جلوگیری از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بودند و این رئیس‌جمهور سابق آمریکا آنها را «میهن‌پرست و گروگان» می‌خواند.

نظرسنجی جدید وبگاه یواس‌ای تودی و دانشگاه سافولک که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از «جو بایدن» پیشی گرفته است. این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ترامپ جمهوری‌خواه با ۴۰ درصد از بایدن دموکرات با ۳۸ درصد پیشی گرفته است و این بیانگر آن است که این ۲ نامزد انتخابات آمریکا که از طرف حزب‌های متبوع خودشان نامزد انتخابات پنجم نوامبر شدند، رقابت بسیار نزدیکی خواهند داشت.

دونالد ترامپ در میانه بخشی از سخنان خود درباره وضع تعرفه بر خودروهای وارداتی و رقابت خارجی برای صنعت خودروسازی آمریکا تاکید کرد: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد.»

«جیمز سینگر» سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر «حمام خون»، ابتدا «افراط‌گرایی» این رئیس‌جمهور سابق و سپس «عطش او برای انتقام و خشونت سیاسی‌» را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • «ترامپ» در سودای تکرار ۶ ژانویه
  • بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد
  • فیلم| ترامپ هشدار داد: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • ترامپ:اگر من انتخاب نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!
  • ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد