Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت کیش و استانبول برای جذب مسافر ایرانی خبر ساز شد. در حالی که برخی سایت‌های خبری از ارزان شدن بلیت پرواز به استانبول نسبت به کیش خبر می‌دهند، اما با کمی جست‌و‌جو مسافر ایرانی می‌تواند بلیت کمتر از آنچه در این خبرها اعلام می‌شود برای سفر هوایی به کیش پیدا کند. زهرا کشوری

ایران آنلاین / کاهش قیمت بلیت لحظه آخر به کیش در برخی دفاتر خدمات مسافرتی به 10 هزار تومان هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر منجر به واکنش کاربران در فضای مجازی شده است. از طرفی کمی گشت و گذار در سایت ایرلاین‌های مختلف نشان می‌دهد پرواز به استانبول تا ۲۹هزار تومان کاهش داشته است.

یکی از شهروندان ایرانی در واکنش به قیمت ۱۰هزار تومانی بلیت سفر به کیش در یک زمان مشخص می گوید: «‏‎با 10هزار تومان مسافر را می برند با 200 هزارتومان برمی گردانند. در ضمن هتل در کیش کمتر از 100هزارتومان گیر نمیاد. پس اصلاً منطقی نیست که کسی برود. اشتباهی که من کردم و تقریباً فراتر از قیمت تور برایم درآمد!» مسافر دیگری می‌گوید: «برگشت از کیش به تهران ۶۰۰ هزارتومان می‌شود، یعنی بیشتر از یک رفت و برگشت معمولی که ۲۰۰تا۳۰۰ هزار تومان می‌شود. این شیوه خاص ایران است.» ایرلاین‌هایی که کاهش قیمت سفر به استانبول تا زیر ۳۰ هزارتومان داشته‌اند ایرانی هستند. اما همان‌طور که مسافران می‌گویند ایرلاین‌ها پول از دست داده را در مسیر برگشت از مسافر می‌گیرند مثلاً در همان محدوده زمانی که سفر به کیش ۱۰هزارتومان برای یک تهرانی آب می‌خورد برگشت آن ۴۹۰ هزارتومان هزینه برمی دارد.

به گفته «حرمت‌الله رفیعی» رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، قیمت تورهای خارجی که تا ۲۰ روز مانده به آغاز تعطیلات نوروز، چند برابر شده بود، اکنون بشدت کاهش پیدا کرده و در برخی مسیرها به کمتر از نصف قیمت رسیده است. او درباره کاهش فاحش بلیت ایرلاین‌های مختلف هم می‌گوید: «در بعضی از مسیرهای هوایی کوتاه خارجی نیز دیده‌ام، بلیت‌ها را به قیمت ۲۰ هزار تومان برای فروش گذاشته‌اند. این یعنی آژانسی که هواپیمای آن مسیر را چارتر کرده موفق نشده صندلی‌های خود را بفروشد و درحال زیان‌دهی است، پس در روزهای پایانی تعطیلات آن را به حراج گذاشته است.»

به گفته او این کاهش قیمت در مسیرهای نزدیکتر بیشتر اتفاق افتاده است و مسیرهای دورتر بیشتر با افت مسافر روبه‌رو شده‌اند تا کاهش قیمت.

بلیت چارتری همیشه به معنای بلیت ارزان قیمت نیست. در واقع آژانس‌ها با اجاره کردن بلیت پروازها نقش اساسی در افزایش قیمت بلیت‌ها دارند. آنها بویژه در فصل سفر بلیت را تا چند برابر قیمت می‌فروشند. چارتر هم تنها به هواپیما محدود نمی‌شود. بعضی از آژانس‌ها، هتل‌ها را هم برای مدت معینی چارتر می‌کنند. افزایش قیمت پروازهای چارتری بارها به اعتراض مسافران منجر شده ست.
اعتراض‌ها در نهایت به جایی رسید که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۹۷ خبر داد؛ سازمان میراث فرهنگی هم زمان تعطیلی این پروازها را به صورت تدریجی ۶ ماه اعلام کرد./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت  در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره انتشار تصویر لایحه‌ای که حکایت از خروج ایران از این دو شورا دارد، با تکذیب این موضوع گفت: اتفاقاً در دولت مردمی فعالیت‌های مرتبط با میراث فرهنگی به‌مراتب گسترده‌تر از گذشته جریان داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دو شورا ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل به همین دلیل پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود، افزود: بنابراین تنقیح جدیدی که در مورد قوانین انجام شد و این اتفاقی که سال‌ها انجام‌شده بود و این حق عضویت که درواقع بخش حقیقی و خصوصی پرداخت می‌کرد، بنابراین تنقیح جدیدی که در قوانین صورت گرفت، هیچ ربطی به ادامه یا عدم همکاری ما با این دو مجموعه وجود ندارد و فعالیت ما بیشتر از گذشته با این دو مجموع ادامه خواهد یافت.

وی با طعنه به منتقدان دولت به‌واسطه این اخبار گفت: برخی‌ها اصلاً نمی‌دانند ایکوم و ایکوموس چیست اما می‌گویند ایران از ایکوموس خارج شده است و بعد که به آن‌ها پاسخ می‌دهیم می‌گویند خوب خیالمان راحت شد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: خواهش من این از رسانه‌ها این است که به این اخبار دقت کنند و در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی گسترده‌تر از قبل ادامه دارد.

ضرغامی سپس به ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و با تأکید بر اینکه سیاست دولت هدایت مسافران و مردم به سمت اقامتگاه‌های رسمی است، اظهار داشت: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته‌اند.

به گفته وی اما در حوزه اقامتگاه‌های غیررسمی ترتیب رتبه‌بندی استان‌ها  مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان و بوشهر بوده است.

وی همچنین بابیان اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که میزان گردشگران خارجی امسال کاهش‌یافته است، یادآور شد: اساساً هنوز ورود گردشگران خارجی آغاز نشده است که چنین ادعای شود این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان گردشگران خارجی به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰.۸ درصد افزایش یافت و اگر مسئله برخی تنش‌ها با جمهوری آذربایجان که سبب شده یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر زمینی از این کشور به ایران نیایند پیش نیامده بود ما به آمارهای قبل از کرونا بازگشته بودیم.

ضرغامی اضافه کرد: در حوزه سفرهای نوروزی هم باوجوداینکه تصور ما این بود که به دلیل تقارن ماه رمضان سفرها کاهش یابد اما بر اساس آخرین آمار که ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین را در برمی‌گیرد ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت شب در سفرهای نوروزی ثبت‌شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۵.۱۹ درصد رشد داشته است.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر لحظه آخری به استانبول
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار