Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: در سال زراعی گذشته 9924 هکتار از اراضی این شهرستان با متوسط تولید 9100 کیلو گرم در هکتار زیر کشت ذرت دانه ای قرار گرفت و از این سطح 89 هزار و 318 تن ذرت دانه ای برداشت شد و ذرت بذری در سطح 206 هکتار با میانگین 3 تن در هکتارکشت گردید و از این سطح مقدار 640 تن در مجموع ذرت بذری برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاتمی ضمن مستعد دانستن اراضی این شهرستان جهت کاشت ذرت دانه ای، افزود: در راستای حفظ منابع پایه و بهره برداری بهینه از منابع آبی در سال زراعی جاری، عقد قرارداد تنها با کشاورزان ذرت کاری که دارای پروانه بهره برداری مجاز از اداره امور منابع آب می باشند، انجام می گیرد. از این رو برنامه کاهش سطح زیر کشت ذرت و افزایش راندمان مصرف آب و در نهایت افزایش تولید در واحد سطح در سال زراعی جاری دنبال خواهد شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اعلام رقام 703، 704، BC و سیمون به عنوان ارقام مناسب کشت ذرت دانه ای در شهرستان کرمانشاه، مناسب ترین زمان کاشت محصول ذرت دانه ای در این شهرستان را از اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه و زمان برداشت آن را نیز مهر ماه عنوان کرد و اظهار داشت: روش کاشت ذرت دانه ای در این شهرستان کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های ردیفکار خواهد بود و برداشت آن نیز با استفاده از کمباین صورت خواهد گرفت.


وی  در پایان، ‎نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره های کارشناسی جهت افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی ‏و تأمین و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی را از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ‏ ذرت کار برشمرد.

 

انتهای  پیام/ز

 

کشت ذرت دانه ای  در  مزارع  کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  

جمال صالح زاده فرماندار شادگان با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان در ۳ مرکز دهستان حسینی ، آبشار و دارخوین انجام می شود، گفت: برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ا‌و به مشکلات حمل و نقل گندم اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه های دست اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی هایی که از سوی فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

فرماندار شادگان گفت: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان انجام می شود در سطح شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان