Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@16:32:42 GMT

گلچینی از وصیت‌نامه شهید عبدالله احمدی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۳۴۷۶

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید عبدالله احمدی در 19 مردادماه سال 44 در روستای شاپورآباد از توابع شهرستان الیگودرز از پدری به نام احمدعلی و از مادری به نام مدینه متولد شد و تحصیلات خود را تا اول متوسطه ادامه داد و به شغل کشاورزی روی آورد و در تاریخ دهم اردیبهشت سال 65 براثر اصابت ترکش توپ در منطقه فکه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای الیگودرز به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گلچینی از وصیت‌نامه شهید عبدالله احمدی می‎خوانیم: «این راهی را که من انتخاب کرده‌ام راه انبیاء و اولیاء است و راه شهیدان صدر اسلام است و تنها هدف من پیروی از دستورات الهی است.از دیگر یاران امام امت، مثل جان خودتان نگهداری و از آنها یاری کنید.همیشه راه حق را انتخاب کنید و همیشه پشتیبان امام عزیزمان باشید و نگذارید ضدانقلاب به انقلاب ما ضربه‌ای بزند با وحدت و یکپارچگی جلوی آن‌ها قدعلم کنید و آنها را از بین ببرید».

متن کامل وصیت‌نامه شهید احمدی

در وصیت‌نامه شهید احمدی آمده است: «چون در میدان جنگ بودم، لازم دانستم که چند کلمه‌ای به‌عنوان وصیت‌نامه بنویسم و هرچه در سطرهای زیر قید می‎شود مورد تایید اینجانب عبدالله احمدی است و این راهی را که من انتخاب کرده‌ام با آگاهی کامل تا به این‌جا پیموده‌ام و این راه انبیاء و اولیاء و راه امام امت و راه شهیدان صدر اسلام است و تنها هدف من پیروی از دستورات الهی است که «انا لله و انا الیه راجعون؛ همه از خدائیم و به‌سوی خدا می‎رویم».
با سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) بت‌شکن و با درود بیکران به تمامی شهدای صدر اسلام از کربلای حسینی تا عصر کربلای خمینی و با سلام بر شهدای گمنام فی‌سبیل‌الله در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و با سلام به پدر و مادر عزیز و ارجمندم و با سلام به برادران و خواهران حزب‌الله.
برادران و خواهرم و ای پدر و مادر عزیزم من وصیت‌نامه خود را چنین آغاز می‌کنم: از مردم همیشه در صحنه تقاضا دارم که همچون گذشته پشتیبان امام و روحانیت باشند. طی این سال‌ها از خود ایثار و ازخودگذشتگی نشان دادند و اسلام را زنده کردند و قدم به قدم برضد این منافقین از خدا بی‎خبر جانفشانی کردند به قول امام عزیزمان: «اگر روحانیت نبودند ما الان از اسلام خبری نداشتیم». و اگر شهادت آیت‌الله سعیدی و شهادت نواب صفوی و شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی و امام موسی صدر و محمدباقر صدر و مدنی و دستغیب و صدوقی و اشرفی اصفهانی و بهشتی و مطهری و رجایی و باهنر و دیگران نبود، اسلام به این منزلت رشد نمی‎کرد خون این شهیدان بود که انقلاب ما تا به این حد رسیده است و ان‌شاءالله به پیروزی خواهد رسید و به قول گفته امام عزیزمان: «شهادت عشق است ما را از معشوق خود نترسانید».
و لیکن برادران امت حزب‎الله! از من و دیگر شهدا به شما وصیت دارم که از دیگر یاران امام امت، مثل جان خودتان نگهداری و از آنها یاری کنید.خدایا! به خون پاک گلوی حسین بن علی(ع) و به خون پاک دست‌های بریده ابوالفضل(ع)، خمینی و یارانش را تا انقلاب امام زمان(عج) نگهدار آمین.به حق محمد و آل طاهرین(ع).
سخنی چند با پدر و مادر و برادران و خواهرم: پدر جان! امیدوارم که حالت خوب باشد.پدرجان می‎دانم که خیلی رنج و زحمت و ناراحتی کشیده‌ای تا من را به این سن و بلوغ رسانده‌ای.پدرجان! از تو می‎خواهم که مرا حلال کنی و در شهادت من ناراحت نباشی و افتخار کنی که همچون فرزندی تربیت کرده‌ای و امانت خدا را به او بازگرداندی و از شما می‎خواهم تا صبور باشی.
مادرجان! امیدوارم به خدای بزرگ که حالت خوب باشد و مادر جان تو خیلی در حق من بنده رنج و زحمت کشیده‌ای و امیدوارم شیر پاکی که به من دادی حلالم کنی و من هم پدر و مادری پرورش یافته تا بتوانم خون ناقابلم را در راه خدا هدیه کنم و از شما می‎خواهم برای اسلام مفید باشید و همیشه راه حق را انتخاب کنید و از تو می‎خواهم که زینب‌وار حجابت را حفظ کنی.و اما سخنی با برادران گروه مقاومت شهرک ابوذر دارم و آن این است که همیشه پشتیبان امام عزیزمان بوده و نگذارید که ضد انقلاب به انقلاب ما ضربه‌ای بزند.با وحدت و یکپارچگی جلوی آنها قدعلم کنید و آنها را از بین ببرید.من را پیش دیرگ برادرانم به خاک بسپارید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در خاطراتش شفاهی شان از حضور در خانه شهید شیرودی و صمیمت او با شهید کشوری می گویند و به شبی اشاره می کنند که امام خمینی فرمان برکناری بنی صدر را می دهد.

کد خبر 847514 منبع: مهر برچسب‌ها شهید - شهدای گمنام امام خمینی خبر ویژه شهید رهبر معظم انقلاب ابوالحسن بنی صدر

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری