Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:57:28 GMT

افزايش صادرات نفت ايران به هند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۳۸۶۹

افزايش صادرات نفت ايران به هند

خبرگزاري آريا - واردات نفت هند از ايران به دو برابر افزايش مي يابد.
به گزارش روز شنبه پارس تودي، شرکت هاي دولتي پالايش نفت هند قصد دارند؛ ميزان واردات نفت خام خود از ايران را امسال (2018) تا دو برابر افزايش دهند.
اين گزارش با اشاره به واردات 205 هزار بشکه اي نفت هند از ايران مي افزايد، حجم واردات نفت هند از ايران در ماه هاي آينده به 395 هزار بشکه در روز خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ايران که پيش از تحريم ها، دومين عرضه کننده بزرگ نفت به هند بود، از هنگام لغو تحريم ها در سال 2016، به تدريج در سال هاي 2016 و2017 در جايگاه سومين عرضه کننده نفت به هند پس از عربستان و عراق قرار گرفته است.
درهمين حال منابع هندي اعلام کردند، مجموع خريد نفت خام هند از ايران ممکن است از ششصدهزار بشکه در روز هم فراتر برود، زيرا شرايط پيشنهادي ايران در مقايسه با ديگر توليد کنندگان نفت، بهتر است و کيفيت نفت خام ايران با تاسيسات پالايشي هند تناسب دارد.
مجموع تقاضاي نفت خام هند حدود 4.6 ميليون بشکه در روز است که اين کشور را در رتبه سومين مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمريکا و چين قرار مي‌دهد.
هم اکنون حدود يک سوم از نفت صادراتي ايران يعني بيش از هفتصدهزار بشکه در روز به مقصد شرکت‌هاي اروپايي صادر مي‎شود.
روش ميعانات گازي ايران که در دوران تحريم به دليل مشکلات، روي آب ذخيره شده بود، با اجراي برجام آغاز شد و هم اکنون به پايان رسيد.
ايران قرار است، پس از اين ميعانات گازي توليدي جديد را به مقصد کشورهاي مختلف صادر کند.
با توجه به مازاد تقاضا در بازار، ميعانات گازي در مقايسه با نفت خام مرغوبيت بيشتري يافته است و به قيمت بالاتري فروخته مي‎شود. 113/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران