Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:01:21 GMT

نخستین برنامه جمعه‌های پاک در گناوه اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۴۱۹۹

نخستین برنامه جمعه‌های پاک در گناوه اجرا شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین برنامه جمعه‌های پاک به منظور پاک‌سازی ساحل به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه و با مشارکت دوستداران طبیعت در ساحل این بندر روز گذشته برگزار شد.

مسئول انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه در حاشیه این برنامه  اظهار داشت: برنامه جمعه‌های پاک گناوه هر هفته با دعوت از عموم شهروندان در محلی از ساحل شهرستان به عنوان مهمترین ظرفیت طبیعی این بندر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ زیست‌محیطی و اقداماتی برای کاهش حجم آلایندگی‌های ساحلی از جمله پسماندها و پس‌آب‌هاست.

غلامرضا نعمتی تصریح کرد: روز گذشته در نخستین برنامه از این طرح، محدوده‌ای که در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی بوده با حضور دوست‌داران طبیعت پاک‌سازی شد.

وی گفت: ضرورت نصب سطل زباله با درج پیام‌های زیست‌محیطی بر دیواره ساحلی و جلب مشارکت استفاده‌کنندگان مستمر از ساحل مانند تیم‌های فوتبال ساحلی در برنامه پاک‌سازی که در اقصی نقاط ساحل مستقر هستند در تمیزشدن و مراقبت از این ساحل زیبا بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت است.

مسئول انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه بیان کرد: به این منظور انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت ضمن پاک‌سازی ساحل در جهت تقویت مشارکت شهروندان در امر پاک‌سازی و حفاظت از آن نیز اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: البته بخشی از پسماندها ناشی از رهاسازی شناورهای صیادی و تجاری است که با توجه به ضرورت آموزش در این زمینه،این انجمن داوطلبانه به دنبال آموزش صاحبان این شناورها اقدام خواهد کرد.

نعمتی بیان کرد: برنامه جمعه‌های پاک در ماه‌های آینده به اقصی نقاط شهرستان گناوه گسترش داده خواهد شد.

انتهای پیام/م

اجرای نخستین برنامه جمعه‌های پاک در گناوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری بوشهر تسریع می‌شود
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد
  • ◄ 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!