Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت:برای نخستین باردختران وزن هبردار را به مسابقات قهرمانی نوجوانان وجوانان آسیا اعزام می‌کنیم به این امید که بتوانند در رده‌ سنی نوجوانان یک سهمیه المپیک نوجوانان را به دست بیاورند.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره برنامه فدراسیون وزنه‌برداری در سال جدید گفت: «ما از سال گذشته تمام برنامه و تمرکزمان بر روی پشتوانه‌سازی و استعدادیابی است چرا که این موضوع در سال‌های گذشته کمی مورد غفلت قرار گرفت اما در سالی که گذشت با تصمیماتی که گرفته شد این روند را اصلاح کردیم و برای سال جدید هم قرار است آن را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: «براساس اصلاحاتی که ما در بخش استعددیابی داشتیم دو سال پیاپی موفق به کسب قهرمانی جوانان جهان شدیم که در سال گذشته هم این اتفاق برای دومین بار افتاد. البته در رده سنی نوجوانان هم خدا را شکر موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم و دو سال پیاپی عنوان نایب قهرمانی را کسب کردیم.در مسابقات المپیک جوانان که قرار است در آرژانیتن برگزار شود ما دونماینده خواهیم داشت. در واقع بالاترین سقف سهمیه کشورها در هر رشته دو عدد بوده که وزنه برداری موفق به کسب هر دوی آنها شد.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: «در سال گذشته ما برای اولین بار قهرمانی تیمی را در مسابقات جهانی آمریکا به دست آوردیم که به نظرم با توجه به همه این موفقیت‌ها فکر می‌کنم فدراسیون وزنه‌برداری یکی از موثرین فدراسیون‌ها ورزشی در سال 96 بود اما ما به آن اکتفا نمی‌کنیم. به نظرم ما در سالی که گذشت 50 درصد توانایی هایمان را نشان دادیم و مابقی آنها را باید در سال جدید به اجرا درآوردیم.»

مرادی در ادامه صحبت هایش به وضعیت وزنه‌برداری بانوان اشاره کرد و گفت: «سال گذشته استارت این کار زده شد که خوشبختانه استقبال زیادی هم از وزنه‌برداری بانوان شد. خدا را شکر در رکوردگیری بانوانی که توانمند بودند توانستند رکوردهای خوبی به ثبت برساند و در دور اول تمرینات تیم‌ملی وزنه برداری بانوان هم شرکت کنند. همانطور که گفتم در رده جوانان ما دو سهمیه برای المپیک جوانان به دست آوردیم و حالا یکی از برنامه‌های ما این است که برای مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که 20 تا 30 آپریل (‌31 فروردین تا 10 اردیبهشت) در ازبکستان برگزار می‌شود دختران را هم به این رقابت‌ها اعزام کنیم.‌با توجه به اینکه اولین آوردگاه ما مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان در سال 97 است بنابراین در رده نوجوانان از ایران برای نخستین مرتبه دختران هم اعزام می شوند به این امید که دختران ما بتوانند در رده سنی نوجوانان یک سهمیه المپیک را به دست بیاورند تا در کنار پسرانی که به المپیک اعزام می شوند یک نماینده دختر هم در المپیک نوجوانان در آرژانتین داشته باشیم که اگر این اتفاق بیافتد کار بسیار بزرگی صوزت گرفته است.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد عملکرد بانوان در حوزه وزنه‌برداری گفت: «خوشبختانه کارها به خوبی در حال پیگیری است ما هم اکنون 20 استان داریم که نواب آنها کار استعدادیابی را به صورت مدوام دنبال می کنند.باتوجه به فضایی که در بین بانوان وزنه بردار وجود دارد من این اطمینان را می دهم که در آینده‌ای خیلی نزدیک شاهد موفقیت های بانوان در این رشته باشیم.متاسفانه در مجامع بین المللی تبلیغات منفی علیه ورزش بانوان ایران بسیار زیاد است از همین روی ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا این مسائل منفی کمرنگ شوند. زمانی هم که وزنه برداری بانوان راه اندازی شد به این نتیجه رسیدیم که توانمندی بانوان ایران در این حوزه خیلی بالاست و به طور حتم اگر حمایت شوند بهترین ها را در این حوزه خواهیم داشت.»

مرادی در مورد لباس مورد تایید بانوان وزنه برداران عنوان کرد: «‌لباس آنها هم در حال پیگیری است.‌کارگروهی در وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی وضعیت بانوان وزنه بردار هستند و من خیلی خوشبینم که در همین شروع سال جدید کار را نهایی و به ما ابلاغیه بدهند. پوشش لباس بانوان محجبه وزنه بردار مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است آنها با همان پوشش حتی در سطح المپیک هم حضور پیدا کردند و یک بانوی مصری در المپیک ریو به مدال رسید. لباس مدنظر کارگروه وزارت ورزش و جوانان هم تلفیقی از آن لباس است و حتی فکر می کنم فدراسیون جهانی هم از این الگو می تواند استفاده کند. در هر حال ما امیدواریم هر چه زودتر کارگروه نهایی وضعیت لباس بانوان را هر چه سریعتر بررسی تا برای مسابقاتی که همین ماه پیش رو داریم مشکلی برای ما پیش نیاید.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ تیم بسکتبال جوانان دختر ذوب در سالن «مرحوم رهنما» مجموعه ورزشی «ملت اصفهان» به مصاف تیم کنکو تهران رفت و در نهایت با برد قاطع ۵۴ بر ۳۷ تیم تهرانی را شکست داد و جام قهرمانی رقابت‌های لیگ جوانان دختران ایران را بالای سر برد.
این رقابت‌ها به مدت سه روز به میزبانی اصفهان برگزار شد و در روز نخست، تیم کنکو تهران با نتیجه ۵۴ بر ۵۰ تیم صنایع لاستیک بارز را شکست داد و تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه ۵۸ بر ۵۶ مقابل آکادمی «ایزی بسکتبال» تهران به برتری رسید.
در روز دوم این رقابت‌ها تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه ۵۵ بر ۵۲ تیم آکادمی بسکتبال ایزی تهران را مغلوب کرد و تیم صنایع لاستیک بارز با نتیجه ۵۹ بر ۵۶ مقابل کنکو تهران موفق به کسب پیروزی شد.
با توجه به نتایج ۲ روز ابتدایی، بعد از ظهر امروز تیم‌های ذوب آهن اصفهان و کنکو تهران در مرحله نهایی مسابقات لیگ جوانان دختران ایران به رقابت پرداختند و در نهایت شاگردان کتایون ظفریان در فینال این مسابقات با ارایه یک بازی هجومی توانستند در هر چهار کوارتر تیم کنکو تهران را شکست دهند و به عنوان قهرمانی دست یابند.
تیم‌های آکادمی بسکتبال ای‌زی تهران و صنایع لاستیک بارز نیز در این دوره مسابقات به مقام سوم مشترک رسیدند.
اصفهان یکی از قطب‌های قدیمی بسکتبال در کشور است که سابقه‌ای ۱۰۰ ساله در این رشته ورزشی دارد و با صعود هفته گذشته تیم بسکتبال گلنور، اصفهان فصل آینده ۲ نماینده در لیگ برتر بسکتبال مردان کشور خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • تیم فوتبال زیر ۱۸ سال دختران ایران چگونه قهرمانی تورنمنت کافا شد
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است